Jenny

Jenny är koordinator på stadsmiljöavdelningen på stadsbyggnadsförvaltningen.

Hur länge har du jobbat som koordinator?
Snart två år.

Varför valde du det här yrket?
Jag har erfarenhet av liknande verksamheter och tycker det är jätteintressant att utveckla städer hållbart och trafiksäkert. Infrastruktur och stadsmiljö tycker jag är väldigt kul.

Vad har du för utbildning?
Jag är informationslogistiker i grunden.

Vilken utbildning krävs för ditt yrke?
Det är många vägar som kan leda till yrket. Till exempel genom meriter eller en högskoleutbildning av något slag.

Vad tycker du är bra med ditt jobb?
Fördelarna är att jag får göra så olika saker och ständigt utvecklas i mitt arbete. Jag får ta mig an stora utmaningar i att hålla god kvalitet och god service, både internt och externt.

Hur ser en typisk arbetsdag ut?
Det varierar, men jag har både arbetsuppgifter som återkommer och är likadana – det vill säga rutinuppgifter. Sen tillkommer olika projekt och satsningar som vi gör i staden. Jag får ta del av både kontinuerligt arbete och snabba puckar.

Vad finns det för möjligheter att utvecklas?
Det finns mycket man kan lära sig om hur man driver verksamheten. Jag är intresserad av att utveckla mina ledarskapsförmågor, så det finns många möjligheter att motivera och leda andra, men även sig själv varje dag.

Finns det något mer du vill berätta?
För att trivas med mitt jobb behöver man vara engagerad och motiverad. Vi har alla olika egenskaper på min arbetsplats och det är vad som gör verksamheten så bra, så det finns inte några egenskaper som är bäst. Men att vara engagerad och bidra är nog bland det viktigaste.

Jag skulle rekommendera Helsingborgs stad som arbetsgivare för att det är en trygg arbetsgivare och jag har roligt på jobbet.

Jag valde att jobba i staden för att Helsingborgs stad satsar på livskaliteten för sina medarbetare och är en arbetsgivare som ständigt utvecklas – en resa som jag vill vara med på.