Beslut

I förrättningen fattar vi olika beslut. Dessa redovisar vi i protokollet tillsammans med en redogörelse för ärendet.

Om du ska betala ersättning redovisar vi detta i ett ersättningsbeslut och när mark byter ägare fattar vi ett beslut om tidpunkt för tillträde.

När alla arbetsuppgifter i ärendet är klara avslutar vi förrättningen genom ett avslutningsbeslut. Du får då ett skriftligt meddelande om detta. Om du är missnöjd med något beslut har du rätt att överklaga detta.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 - 17.00

Torsdag: 08.00 - 18.00

Fredag: 08.00 - 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.