Vad kan jag kräva vid fel eller störningar i semesterboendet?

Fel i boendet kan vara dålig städning, buller eller andra störningar. Företaget har rätt att avhjälpa det fel som du klagar på och om det inte är möjligt kan du kräva kompensation i form av ett prisavdrag.

Det är viktigt att klaga omgående när du upptäcker felet annars riskerar du att förlora dina rättigheter. Om det inte går att avhjälpa felet och det är stora, väsentliga fel så kan du ha rätt att häva hela avtalet och kräva pengarna tillbaka.

Det är du som måste kunna visa vad som är fel och felets betydelse för dig. Om du får merkostnader kan du ha rätt till ersättning för dem, exempelvis mellanskillnaden om du måste byta till ett dyrare boende.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 - 17.00

Torsdag: 08.00 - 18.00

Fredag: 08.00 - 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.