Anmäla fel
Hyr du lokal eller bostad av fastighetsförvaltningen kan du anmäla fel per telefon, via internet eller vår app.
Så felanmäler du
Fastighetsförvaltningens felanmälan är bemannad helgfria vardagar kl 8:00-16:00. Övrig tid vänder du dig till jouren om det är ett akut ärende.
Du kan när som helst lämna en felanmälan via mejl, internet eller vår app. Felanmälan behandlas senast nästa arbetsdag.
Du kan felanmäla här på fastighetsförvaltningens webbplats.
Du kan anmäla fel via app på din mobiltelefon. Appen finns att ladda ned till Iphone eller Ipad i App store och till Androidtelefoner i Google play. För att ladda ner Helsingborgs stads app för felanmälan: Sök på ”Fastighetsförvaltningen Hbg” för att hitta appen i din mobiltelefon.
Om du väljer att ringa, så gör du det på telefon 042-10 40 50. Då kommer du till talsvar där du ska välja ett av dessa alternativ:
- Felanmälan för bostad, fastighet och lokaler. Telefontid klockan 10-12, övrig tid telefonsvar.
- Felanmälan för inbrottslarm, passagesystem och kameror.
- Akut felanmälan, när det finns uppenbar risk för personskador eller betydande skador på fastigheten/egendom
Följ instruktionerna och lämna din felanmälan.
Felanmälan för bostad och lägenhet
Bor du i lägenhet som ägs av fastighetsförvaltningen är det viktigt att du först kontrollerar vem som ansvarar för att laga det som gått sönder. Det kan vara du själv, bostadsrättsföreningen eller fastighetsförvaltningen. Bor du i andra hand hos en annan hyresvärd, till exempel Helsingborgshem, ska du använda deras felanmälan.
Fastighetsförvaltningens bemannade felanmälan når du vardagar klockan 10:00-12:00. Övrig tid kan du lämna ett meddelande på telefonsvararen. Vi kontaktar dig senast dagen efter.
Felanmälan för lokaler och fastigheter
Du kan när som helst lämna en felanmälan via internet eller vår app. Felanmälan behandlas senast nästa arbetsdag, och du kan följa dina ärenden via internet.
För att felanmäla måste du vara behörig felanmälare och ha ett användarnamn och lösenord. Saknar du inloggningsuppgifter så tar du kontakt med felanmälan på 042-10 40 50 eller mejlar ff-fel@helsingborg.se
Du kan felanmäla här på fastighetsförvaltningens webbplats.
Har du fått en arbetsorder från fastighetsförvaltningen ska den kvitteras och återrapporteras över internet. För att kvittera och återrapportera en arbetsorder måste du logga in här.
Vid akuta problem utanför ordinarie arbetstid (vardagar klockan 16:00–08:00 samt helger) ska du kontakta jouren på telefon 040-676 92 88. Akuta ärenden är de fel som kan orsaka personskada eller skada på egendom, och som måste åtgärdas omgående, till exempel vattenläckage.
Felanmälan för inbrottslarm, passagesystem och kameror
Den bemannade felanmälan når du vardagar klockan 08:00-16:00. Vid akuta problem som avser inbrottslarm och passagesystem, som sker utanför ordinarie arbetstid (vardagar klockan 16:00-07:00 samt helger), kontaktar du jouren på telefon 040-676 92 12.
Komplettera din feedback genom att välja en kategori och ange kommentar.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att [det formuläret ska användas till]. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte, och kommer att raderas när [ärendet är avslutat]. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter.