Administratör/ekonomiassistent till Miljöförvaltningen

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Om arbetsplatsen

Miljöförvaltningen samordnar koncernens miljö- och klimatarbete och arbetar för att skydda människors hälsa och miljö. Det gör vi genom tillsyn, kontroll, miljöuppföljning, miljöstrategiskt arbete, rådgivning, stöd till miljöundervisning, beteendepåverkan för hållbar utveckling samt hållbart resande. Vi är en förvaltning med spetskompetens och hög professionalitet. Vi är omkring 80 medarbetare och arbetar aktivitetsbaserat i ett modernt kontor nära centralen i Helsingborg. Vi söker nu en engagerad administratör med inriktning mot ekonomi.

Förvaltningen är en positiv och energifylld arbetsplats, där du kommer att vara en del av förvaltningens hjärta tillsammans med ett team på tre kollegor. Du ingår i avdelningen för verksamhetsstöd där förvaltningens stödfunktioner inom kommunikation, HR, juridik, ekonomi och administration arbetar. På övriga avdelningar har vi medarbetare med en bred kompetens som samverkar för att främja miljömässig hållbarhet.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna är både omväxlande och breda. Som administratör/ekonomiassistent hos oss kommer du tillsammans med teamet hantera vår dagliga administration kopplat till vår post- och eposthantering, diarieföring och internservice till vår förvaltning. Dessutom ingår det i denna tjänst att hantera kundreskontra och leverantöreskontra.

Kvalifikationer

Vi letar efter dig som har en gymnasieexamen eller YH-examen inom ekonomiområdet, gärna med redovisningsinriktning, eller annan utbildning som bedöms likvärdig.

Du har några års erfarenhet av ekonomiarbete och god systemvana. Erfarenhet av affärssystemet Unit4 ERP, kommunal redovisning och erfarenhet eller utbildning relaterat till inköp/upphandling är meriterande. Uppdraget kräver att du är strukturerad och välplanerad, levererar i tid och med kvalitet. Du tycker om att växla mellan administrativa arbetsuppgifter, och mer praktiska moment när vardagen kräver det. Du är en person med hög integritet samtidigt som du har förmågan att skapa goda relationer och samarbeta på tvärs. Har du erfarenhet av att arbeta med offentliga handlingar ser vi det som meriterande.  

Vårt erbjudande

En arbetsplats i vårt nya aktivitetsbaserade kontor i Oceanhamnen med sundet som granne och ett stenkast från Helsingborgs Central. Möjlighet att jobba på andra platser till exempel stadens satellitkontor i Malmö. Vi tycker det är viktigt att du mår bra och erbjuder därför ett friskvårdsbidrag på upp till 3000 kr om året och på kontoret i Helsingborg kan du lunchträna två dagar i veckan.

Övrig information

För att bli aktuell för tjänsten kommer vi att begära utdrag från belastningsregistret. Beställ gärna utdraget i samband med att du ansöker, så att du har det redo om vi ber om det. Vi vill att du lämnar utdraget i oöppnat kuvert. Du beställer utdraget ”Kontrollera egna uppgifter” här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret

Sista ansökningsdag:  2024-02-29, urval sker kontinuerligt så vänta inte med att skicka in din ansökan

Anställningsform: Vikariat

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse

Varaktighet: till och med 2025-03-31

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Information

Referens:
4909

Publicerad:
2024-02-06

Omfattning:
Heltid

Ort:
Skåne län, Helsingborg

Förvaltning:
Miljöförvaltningen

Kontakt

Åsa Nilsson

Avdelningschef

042-104451

asa.nilsson@helsingborg.se

Åsa Rimmenstedt

HR-konsult

042 10 40 01

asa.rimmenstedt@helsingborg.se

Vision (Facklig organisation)

0730-64 69 10

exp@vision-helsingborg.se

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 - 17.00

Torsdag: 08.00 - 18.00

Fredag: 08.00 - 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.