The application period for this reqruitment has ended.

Biståndshandläggare

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något. På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3000 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.

Vi söker nu biståndshandläggare till myndighet hemtagningsteamet i Helsingborg stad!

Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete med möjlighet till personlig utveckling. Tycker du om att arbeta med människor, har ansvarskänsla med kundens individuella behov i fokus och tycker om att arbeta i högt tempo? Då är det här ett uppdrag för dig! 

Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning

Hemtagningsteamets uppdrag är att möta upp kunden efter att hen blivit utskriven från sjukhuset i de fall det föreligger ett behov av ytterligare vård och omsorg under de första 14 dagar. Under vårdplaneringsmöte redan samma dag som kunden kommer hem görs en gemensam genomgång av teamet och ni bedömer vilket stöd som individen är i behov av i den närmaste tiden.

Som biståndshandläggare bedömer du kundens behov av bistånd enligt Socialtjänstlagen (SoL) och arbetar utifrån en helhetssyn med individen i centrum. Inom myndighet hemtagning kommer du att ha ett nära samarbete med en koordinator, sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut och undersköterska. Tillsammans arbetar ni för att skapa trygghet hos den enskilde och den enskildes anhöriga vid hemgång från sjukhuset. Myndighet hemtagning samverkar även med andra professioner och verksamheter. 

Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år samt tillgång till en förmånsportal fylld med förmåner och erbjudanden. Vi tillämpar önskad sysselsättningsgrad, vilket innebär att du bestämmer hur många procent du vill arbeta. 

Kvalifikationer

Vi söker dig som är positiv, initiativrik, har god kommunikativ förmåga och en bra samarbetsförmåga. Du kan hantera arbetssituationer med integritet och omdöme samt kan arbeta både självständigt och i team. Du är strukturerad och har god förmåga att hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget. Du arbetar för delaktighet och utveckling genom att du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter samtidigt som du är öppen för att lära dig mer.

För att gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du:

• ha socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

• ha erfarenhet av myndighetsutövning och även av att arbeta med individens behov i centrum

• ha goda kunskaper gällande lagstiftning inom området såsom Socialtjänstlagen (SoL) men även lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). 

• kunna uttrycka dig väl i tal och skrift

• inneha B-körkort.

Vi ser gärna att du känner dig trygg i datorbaserad dokumentation såsom Life Care och Procapita, och har vana att hantera planer i SVPL IT.

Vi arbetar utifrån vård- och omsorgsförvaltningens värdegrund vilken innebär att du ska kunna skapa trygghet, vara kreativ, modig, se till helheten och vara mästare på möten. Du ska också arbeta för en god arbetsmiljö med ett eget aktivt deltagande för utformning av god arbetsmiljö.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information

Sista ansökningsdag: 2020-01-15

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: 2020-02-01

Slutdatum: 2020-09-30

Varaktighet: Ca 8 månader

Antal tjänster: 2

Vi tillämpar löpande rekrytering.

Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Innan anställning kommer vi att begära att du lämnar utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister 9 §, enskild person, PM 442.3 (15-11-16) i oöppnat kuvert. Denna ska tas med till intervju. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor kan du kontakta kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
{