Nu söker vi en proffsig utbildningssamordnare

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Om arbetsplatsen

På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3000 medarbetare – från undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.

Nu söker vi en proffsig och driven utbildningssamordnare till Bemanning och rekryteringsenheten. Vi är totalt 21 medarbetare som har roligt på jobbet samtidigt som vi levererar resultat. Vi sätter stort värde på att rekrytera och bemanna på ett effektivt och hållbart sätt. Förutom dessa trevliga kollegor har vi ibland hund på kontoret och vi sitter i nyrenoverade lokaler centralt i staden.

Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning

Som utbildningssamordnare kommer du att vara involverad i flera olika delar i vår process inom det administrativa området men tyngdpunkten i ditt arbete kommer att handla om att boka våra vikarier på interna utbildningar samt hålla i introduktioner för våra nyanställda tim- och sommarvikarier. Du kommer att vara ett stöd till vikarierna i frågor kring system och utbildningar via telefon och mail.

Vi arbetar ständigt med att utveckla våra processer för att möta verksamheternas föränderliga behov vad det gäller introduktion av vikarier och vilka interna utbildningar de behöver gå. Det är också viktigt att vi, på bästa möjliga sätt, förbereder våra vikarier för arbetet i verksamheterna. Du kommer att arbeta löpande med att kartlägga behov, utvärdera och utveckla nya och effektivare arbetssätt. Du kommer också att ingå i olika nätverk inom förvaltningen där du är delaktig i att diskutera och planera för interna utbildningar för vikarier.

Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en kandidatexamen inom Personal- och arbetslivsfrågor/Human Resources eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du behöver ha erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter, vara van vid att arbeta i olika digitala system och program samt ha lätt för att lära dig fler.

Det är viktigt att ditt arbete utförs med eget driv, uthållighet och effektivitet. Du har en förmåga att planera och strukturera ditt arbete och är tydlig i din kommunikation, både i tal och skrift. Du trivs i en roll där det ställs höga krav på service och du har ett genuint intresse för mötet med människor.

Det är meriterande om du har goda kunskaper i Medvind, Excel, HBG Learns och Teams. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en motsvarande roll tidigare. Erfarenhet av att hålla presentationer är önskvärt. 

Du kommer ingå i ett team där vi lägger stor vikt vid samarbete och humor. Vi ser fram emot att hitta en positiv medspelare!

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Var vänlig och ange löneanspråk i din ansökan.

Övrig information

Löpande urval sker. Tjänsten kan komma att tillsättas innan publiceringstiden gått ut.

Sista ansökningsdag: 2023-02-12

Anställningsform: Visstidsanställning

Varaktighet: 2023-12-31 

Omfattning: Heltid

Antal tjänster: 1

Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Innan möjlig anställning kommer en bakgrundskontroll ske. I de fall där kontroll av utdrag ur belastningsregister är lagstadgat kommer även detta att genomföras. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Information

Referens:
3748

Publicerad:
2023-01-18

Omfattning:
Heltid

Ort:
Skåne län, Helsingborg

Förvaltning:
Vård- och omsorgsförvaltningen - Verksamheten

Kontakt

Marion Vetterlöv

Enhetschef

0722-11 51 17

marion.vetterlov@helsingborg.se

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 - 17.00

Torsdag: 08.00 - 18.00

Fredag: 08.00 - 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Mejla

Få svar inom 24 timmar
kontaktcenter@helsingborg.se.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.