Upphandlare av möbler till Helsingborgs stad

Är du en upphandlare som brinner för utveckling, hållbarhet och cirkularitet, är kreativ och eftersträvar den goda affären? Då ska du söka tjänsten som upphandlare av möbler hos oss.

Om arbetsplatsen

Helsingborgs stad köper varor och tjänster för 3,5 miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla stadens mål. Som upphandlare i Helsingborgs stad drivs du av att göra en god affär där verksamheten får kvalitet till rätt pris samtidigt som du ser till att affären bidrar till en social och ekologisk hållbar utveckling.

Vi är 18 individer som uppskattar varandras olikheter, arbetar tillsammans för gemensam utveckling, är ansvarstagande, stöttar varandra, gillar att utmanas i vårt arbete och har nära till skratt. Vi är en av fyra enheter som tillhör avdelningen för ekonomi och styrning. Vi har precis flyttat till ett nytt modernt kontor som ligger mitt i stan med cirka fem minuters promenad från Helsingborg C. 

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en upphandlare inom kategorin möbler. Vi arbetar med avtalsförnyelse och driver hela upphandlingsprocessen från utformning av underlag till förvaltande av avtal. Du ska självständigt genomföra upphandlingar allt ifrån att sätta strategier genomföra marknads- och behovsanalys, skapa underlag, utvärdera och sist men inte minst ha en aktiv och kontinuerlig avtalsuppföljning. En viktig del är också att vägleda beställarna vid beställningar såsom till exempel förnyade konkurrensutsättningar. Det är alltså av vikt att du är en god projektledare med förmåga att leda såväl stora som små grupper med många viljor.

Kvalifikationer

  • Utbildning på högskolenivå, YH-utbildning inom Inköp och upphandling alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
  • Förmåga att strukturera detaljer till en helhet.
  • Analytisk förmåga och förmåga att snabbt identifiera väsentligheter.
  • Vana att hantera stora exceldokument
  • God kommunikationsförmåga och förmåga att skapa relationer både internt och externt.
  • Beslutsamhet och förmåga att ta väl avvägda risker.
  • Noggrannhet, struktur och förståelse för upphandlingsprocessen.
  • Erfarenhet av att hålla i möten och förmåga att känna dig trygg i rollen att genomföra presentationer inför olika grupper.
  • Lösningsorienterad och ser möjligheter i komplexa situationer
  • Intresserad av din omvärld och föreslår ständiga förbättringar inom ditt ansvarsområde. 

 Det är meriterande om du har erfarenhet inom inköps- eller upphandlingsfrågor inom möbler.

Att jobba i Helsingborgs stad

Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, båda idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.

Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden.

Övrig information

Sista ansökningsdag: 2024-08-23

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: 100%

Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Information

Referens:
5351

Publicerad:
2024-07-09

Omfattning:
Heltid

Ort:
Skåne län, Helsingborg

Förvaltning:
Stadsledningsförvaltningen - Avdelningen för ekonomi och styrning

Kontakt

Susanne Hylander

Upphandlingschef

susanne.hylander@helsingborg.se

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.