Utredare/Utvecklare

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Om arbetsplatsen

På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3000 medarbetare – från undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.

Vi söker nu två utredare/utvecklare som ska arbeta förvaltningsövergripande med utrednings- och utvecklingsarbete. En tjänst kommer att vara placerad på avdelningen för kvalitet och utveckling och en på den administrativa avdelningen. 

Arbetsbeskrivning

På avdelningen för kvalitet och utveckling kommer du att arbeta med projekt och uppdrag, små och stora, både inom avdelningen och inom förvaltningen. Du kommer att vara ett stöd att räkna med när arbetstempot är högt. Du kommer att tillföra kompetens och handlingskraft i många av våra olika processer. Arbetet är omväxlande och har stor variation i de olika arbetsuppgifterna.

Du kommer att vara en viktig stödfunktion och vara delaktig i införande av nya IT-system och arbetssätt för att underlätta för verksamheterna genom digitalisering. I uppdraget ingår att ha ett helhetsperspektiv, men även att kunna bryta ner information till underliggande faktorer.

På den administrativa avdelningen kommer du som utredare främst att arbeta med förvaltningsövergripande ärenden på uppdrag av förvaltningsledning och nämnd. Det kan exempelvis handla om att olika typer av uppföljnings- eller utvärderingsuppdrag där du ska kartlägga och tydliggöra såväl politiska som förvaltningsinterna processer, och komma med förslag baserat på de slutsatser du drar av din kartläggning. I ditt uppdrag ingår också att arbeta på strategisk nivå med förvaltningens krisberedskap och andra säkerhetsfrågor. Även här är arbetsuppgifterna varierade och omväxlande.

Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.

Låter detta spännande? Då är du välkommen att söka.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en akademisk examen till exempel med inriktning samhällsvetare, statsvetenskap, juridik eller ekonomi. Tvärvetenskaplig bakgrund är en fördel. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation eller annan offentlig verksamhet. Du behöver ha erfarenhet av utrednings- och utvecklingsarbete.

För att lyckas i tjänsten behöver du vara skicklig i att uttrycka dig skriftligt samt ha förmåga att kommunicera professionellt. Ditt arbetssätt är kunskapsbaserat, processorienterat och strukturerat. Du har lätt för att analysera och sammanfatta omfattande underlag, arbeta lösningsfokuserat och väntas ta ansvar för alla delar av utredningsprocessen. Vi vill att du har integritet och kan arbeta självständigt samt att du har en hög IT-kompetens och förmågan att förstå vilken möjliggörare tekniken kan vara för verksamheten.

Vidare behöver du ha förmåga att arbeta utifrån politiskt uppsatta mål, beslut från förvaltningsledning samt styrande lagstiftning och regelverk. Du bör ha erfarenhet av krisberedskapsarbete på kommunal nivå, gärna inom kommunal vård- och omsorg.

Vi ser gärna att du bifogar arbetsprov eller exempel på tidigare utredningsarbete som du har ansvarat för.

Dina personliga egenskaper innefattar social kompetens och ett positivt förhållningssätt i mötet med andra som skapar delaktighet i organisationen. 

Var vänlig och ange löneanspråk i din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information

Sista ansökningsdag: 2021 12 07

Intervjuer kommer att ske 14 och 15 december 2021.

Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Innan möjlig anställning kommer en bakgrundskontroll ske. I de fall där kontroll av utdrag ur belastningsregister är lagstadgat kommer även detta att genomföras. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Information

Referens:
2234

Publicerad:
2021-11-18

Omfattning:
Heltid

Ort:
Skåne län, Helsingborg

Förvaltning:
Vård- och omsorgsförvaltningen - Verksamheten

Kontakt

Ingrid Nyman

Avdelningschef för kvalitet och utveckling

phone 042- 10 74 79

Katarina Lückander

Administrativ chef

phone 042 - 10 63 69