Verksamhetskoordinator till barn/unga och familj

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som, med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité.

Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR enheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten.

Om arbetsplatsen

Vi söker nu en ny medarbetare till rollen som verksamhetskoordinator åt vår verksamhetschef barn/unga och familj. Som verksamhetskoordinator kommer du främst arbeta tillsammans med en verksamhetschef, men även stödja övriga chefer inom socialförvaltningen. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning, med eventuell möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifter

I rollen som verksamhetskoordinator är du ett strategiskt och administrativt stöd till verksamhetschefen inom barn/unga och familj. Du har en navigerande roll där du samordnar och hjälper till med att säkra upp vissa processer på flera nivåer och med olika aktörer. Du stödjer verksamhetschefen och hjälper till med vissa delar av utvecklingsarbetet inom verksamhetsområdet.

I uppdraget ingår också att vara ett stöd i att samordna processer med övriga verksamhetsområden samt gentemot kvalitets- och utvecklingsenheterna.

Exempel på arbetsuppgifter i tjänsten:

  • sammanställa informations- och beslutsunderlag, t ex hel- och delårsrapporter, remissvar
  • framställa underlag såsom presentationer, filmer och digitala enkäter
  • analysera och sammanställa vissa rapporter
  • vara ett stöd vid uppföljning, samordning och utvärdering av vissa aktiviteter och projekt
  • stötta verksamhetschefen vid förvaltningsgemensam planering och styrning utifrån olika årshjul
  • administration i form av underlag, minnesanteckningar och protokoll
  • planering och förberedelse av möte
  • kommunicera för samsyn och samverkan internt och externt

I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet för uppdraget.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • relevant högskoleutbildning
  • tidigare arbetslivserfarenhet av administration, kommunikation, projektledning och/eller koordinering
  • god kunskap om olika datasystem och förmåga att navigera i dessa
  • god förmåga att sammanställa information och kommunicera denna verbalt, digitalt och i skrift
  • sinne för att skapa struktur och tydlighet genom att organisera, dokumentera och genomföra
  • lätt för att få kontakt med andra människor och skapa gott samarbete
  • förståelse för strategiskt arbete i offentlig sektor

Som person har du:

  • en stark servicekänsla och förmåga att underlätta i andras vardag
  • förmåga att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete
  • förmåga att leda dig själv och fatta beslut utifrån en förståelse av helheten
  • en ambition att agera proaktivt och se alternativa lösningar
  • kapacitet att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och flexibelt hantera förändringar i din planering

Övrig information

Utifrån socialförvaltningens förändringsresa kommer behovet av tjänsten och dess innehåll analyseras. Beroende på analys kommer tjänsten att tillsättas, eller ej. Information sker löpande under rekryteringsprocessen

Sista ansökningsdag:  2022-08-31

Anställningsform: Tidsbegränsad ansällning

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Varaktighet: Tidsbegränsat uppdrag, 8 månader med ev. möjlighet till förlägning

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Information

Referens:
3212

Publicerad:
2022-08-03

Omfattning:
Heltid

Ort:
Skåne län, Helsingborg

Förvaltning:
Socialförvaltningen

Kontakt

Alma Begic

Enhetschef

phone 042 10 29 18

email alma.begic@helsingborg.se

Anna Carlsson

Vision

phone 042 - 10 50 93

Cecilia Cederström

SSR

phone 042 10 47 24

Mounir Mansour

Kommunal

phone 0707 23 86 63