Du kan få problem med att kontakta staden den 3–4 maj

Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

Helsingborgs stad byter växelsystem den 3–4 maj. Medan bytet pågår är det risk för störningar i telefonin och längre svarstider. Om du inte kommer fram till staden på telefon kan du kontakta via mejl, chatt eller sociala medier.

Den 3 maj byter staden växelsystem mellan klockan 07.00–12.00. Du kan inte nå stadens 042-nummer under tiden de flyttas över. Efterhand som telefonnumren blir klara och testade fungerar de igen. De viktigaste 042-numren, däribland Helsingborg kontaktcenters 042-10 50 00, flyttas över mellan klockan 7 och 8 på morgonen, för att minimera påverkan på verksamheten.

Den 4 maj flyttas stadens mobiltelefonnummer över till nya systemet klockan 07.00–14.00.

Mobiltelefonnummer med växelanknytning och mobiltelefoner kommer att fungera som vanligt under bytet. Det blir ett kort avbrott under några sekunder när mobilnumret läggs om. Det betyder att pågående samtal bryts.

Om växelbytet

Helsingborgs stad byter system för telefonväxel eftersom det nuvarande blivit omodernt och behöver uppdateras. En fördel med det nya växelsystemet är att alla anställda ska kunna koppla vidare samtal. För att detta ska fungera behöver den anställde ladda ned en app till telefonen.

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 - 17.00

Torsdag: 08.00 - 18.00

Fredag: 08.00 - 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.