Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Att göra på fritiden

I Helsingborg finns det mycket att göra på fritiden.

Sporthallar

För dig som vill idrotta

finns sporthallar och simhallar.

Parker

Det finns parker och grönområden

där du kan promenera på gångvägar.

För barnen finns lekparker på många olika platser.

Bibliotek

I staden Helsingborg finns ett stort bibliotek

och det finns nio mindre bibliotek

på andra platser i kommunen.

På biblioteket kan du låna böcker eller och musik.

Du kan också läsa tidningar

och surfa på Internet.

Biblioteken har talböcker och lättlästa böcker.

Du kan också låna böcker i bokbussen

Bokbussen stannar på många platser där det inte finns bibliotek.

Fritidsgårdar

På fritidsgårdarna kan du och andra ungdomar träffas.

och göra roliga saker tillsammans

För personer med funktionsnedsättning

Det finns fritidsaktiviteter även för dig med funktionsnedsättning.

Vill du veta mer om vad man kan göra på fritiden

kan du ringa kommunens kontaktcenter på telefon 042-10 50 00.

Translate

You can use Google Translate to translate the contents of helsingborg.se. To do that, select the language you would like to translate into in the lost below.
Please bear in mind, since the Google Translate is an automatically generated translation, we do not take any responsibility for errors in the text.

Close