Att göra på fritiden
I Helsingborg finns det mycket att göra på fritiden.
Sporthallar
För dig som vill idrotta
finns sporthallar och simhallar.
Parker
Det finns parker och grönområden
där du kan promenera på gångvägar.
För barnen finns lekparker på många olika platser.
Bibliotek
I staden Helsingborg finns ett stort bibliotek
och det finns nio mindre bibliotek
på andra platser i kommunen.
På biblioteket kan du låna böcker eller och musik.
Du kan också läsa tidningar
och surfa på Internet.
Biblioteken har talböcker och lättlästa böcker.
Du kan också låna böcker i bokbussen
Bokbussen stannar på många platser där det inte finns bibliotek.
Fritidsgårdar
På fritidsgårdarna kan du och andra ungdomar träffas.
och göra roliga saker tillsammans
För personer med funktionsnedsättning
Det finns fritidsaktiviteter även för dig med funktionsnedsättning.
Vill du veta mer om vad man kan göra på fritiden
kan du ringa kommunens kontaktcenter på telefon 042-10 50 00.
Komplettera din feedback genom att välja en kategori och ange kommentar.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att [det formuläret ska användas till]. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte, och kommer att raderas när [ärendet är avslutat]. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter.