Systemtekniker Microsoft SCCM/Intune

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Är du en passionerad tekniker med erfarenhet inom SCCM och Intune? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Vi söker två klienttekniker som vill vara med och stärka vårt team inom digital arbetsplats.

Om arbetsplatsen

På enheten Digitala arbetsplatsen säkerställer vi att Helsingborgs stads medarbetare har tillgång till en stabil och kostnadseffektiv digital arbetsplats. En arbetsplats som omfattar hårdvara, mjukvara och kringliggande tjänster som IT-support, IT-plattformar och Systemstöd. Tjänsten är hos oss på Systemstöd där vi bland annat jobbar med verksamhetssystemdrift, klientplattform, M365 och applikationshantering. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats i hjärtat av Helsingborg där du tillsammans med härliga kollegor på avdelningen skapar en trivsam och utvecklande miljö. Såklart anpassar vi oss efter de förutsättningar som skapas utifrån pandemins spår och har möjlighet till en stor flexibilitet där vi tar vara på digitaliseringens möjligheter. 

I Helsingborgs Stad får du chansen att driva det offentliga Sverige framåt. 

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som har relevant utbildning och har flera års erfarenhet av arbete med större komplexa Microsoft miljöer. I rollen kommer du att ha ett stort inflytande och ansvar för klientplattformen där vi förvaltar och utvecklar stadens ca 10 000 IT-arbetsplatser. Du har god erfarenhet inom Workplace, klientmanagering och klientsäkerhet. Du har dessutom erfarenhet av olika typer av förbättringsprojekt med goda resultat. Du förväntas också vara väl insatt i moderna teknologier och tjänster, så som M365 och Intune, samt ha en förmåga att avgöra hur dessa kan stödja och bidra till stadens fortsatta digitaliseringsresa.  

Du kommer att arbeta med att integrera befintlig klientplattform i SCCM där vi implementerar co-managed i första steg för att senare kunna köra fullt ut med Intune. 

Du kommer även arbeta med att utvärdera och agera på säkerhetsincidenter kopplat till klientområdet. 

Du har ett nära samarbete med övriga Systemtekniker och Produktägare på avdelningen där ni gemensamt tar fram moderna, säkra och hållbara tekniska lösningar för staden. 

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen har du en naturlig känsla för service och du trivs med att arbeta kvalitativt och långsiktigt. Som person är du prestigelös, lyhörd och utrustad med ett stort driv. Du gillar att arbeta både individuellt och i team, där du kan hjälpa och stödja kollegor med teknisk expertrådgivning. För att passa in i rollen ser vi även att du har en analytisk förmåga och gillar struktur och problemlösning. Du har inga problem med att sätta dig in i och även utveckla nya rutiner, processer och produkter. Du talar och skriver svenska väl och ser vikten av teknisk dokumentation. 

I din roll kommer du vara involverad i viktiga diskussioner hur stadens klientplattform på bästa sätt kan moderniseras och effektiviseras utifrån strategi, verksamhet och infrastruktur. 

Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Som tekniker inom klientmanagering ser vi att du är en person som tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt arbete självständigt och driver vidare dina processer. Hos oss erbjuds du en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor. Du är social, förtroendeingivande och har lätt för att skapa och vårda relationer med såväl dina kollegor som andra verksamheter. 

För att lyckas i tjänsten som Systemtekniker inom klientmanagering tror vi att du har arbetat minst 5 år inom området 

  • Microsoft klientmanagering SCCM och Intune 
  • Livcykelhantering Windows inklusive uppgradering och patch hantering 
  • PowerShell 
  • GPO hantering 
  • Endpoint security 
  • ITIL 
  • ha goda kunskaper i svenska både i tal och i skrift och ser vikten av teknisk dokumentation 

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande.

Övrig information

Sista ansökningsdag: 2024-04-28

Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: 100 %

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Antal tjänster: 2

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Information

Referens:
5058

Publicerad:
2024-04-09

Omfattning:
Heltid

Ort:
Skåne län, Helsingborg

Förvaltning:
Stadsledningsförvaltningen - Digitaliseringsavdelningen

Kontakt

Jerker Olsson

Enhetschef Digitala arbetsplatsen

042-105869

jerker.olsson@helsingborg.se

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.