Kontakta kommunen – en väg in

Vänd dig till Helsingborg kontaktcenter med alla ärenden och frågor som har med vår kommun att göra. Här får du även kostnadsfri och oberoende rådgivning inom en rad olika områden.

Det här kan du få hjälp med på Helsingborg kontaktcenter:

Så här når du oss

Våra öppettider: måndag till torsdag klockan 07:00-19:00. Fredagar klockan 07:00-17:00. Lördagar klockan 10:00-15:00.

Telefonnummer: 042-10 50 00.

E-postadress: kontaktcenter@helsingborg.se.

Besöksadress: Stortorget 17 (karta).

Här hittar du information om tillgänglighet till Helsingborg kontaktcenter.

Du kan få hjälp av Teletal när du kontaktar Helsingborg kontaktcenter. Det är en gratis tjänst för dig som har någon form av funktionsnedsättning och har svårt att prata i telefon.

Du som tidigare kontaktat stadsbyggnadsförvaltningens kundservice för att få hjälp med olika ärenden ska fortsättningsvis vända dig till Helsingborg kontaktcenter. Det gäller:

  • felanmälan
  • skolbusskort
  • parkeringstillstånd
  • nycklar till cykelgarage
  • situationsplaner
  • bygglovsarkivet.

Du som tidigare har vänt dig till vård- och omsorgsförvaltningens kundcenter är nu välkommen till Helsingborg kontaktcenter för att få hjälp med:

  • information och ansökan om hemservice och trygghetslarm
  • information om vård- och omsorgsförvaltningens olika verksamheter
  • tips om träffpunkter och dagverksamheter
  • information och intresseanmälan till trygghetsboenden.

Specialistfunktioner på Helsingborg kontaktcenter

Vi har också samlat ett specialistteam med rådgivare som bland annat kan hjälpa dig med konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning, energi- och klimatrådgivning och frågor om EU. Hos oss träffar du även stadens seniorrådgivare, rådgivare för personer med funktionsnedsättning och volontärcenter. Läs mer om specialistfunktionerna på Helsingborg kontaktcenter.