Krångelombudsmannen

Har du upplevt onödigt krångel i din kontakt med Helsingborgs stad? Då kan du kontakta stadens krångelombudsman, som har i uppdrag att minska regelkrångel som drabbar dig som invånare.

Ingen ska behöva uppleva onödigt krångel i sina kontakter med Helsingborgs stad. Krångelombudsmannen arbetar med att initiera utveckling kring det som invånare och företagare i Helsingborg upplever som krångligt. Det är du som avgör vad som är krångel. Krångelombudsmannen arbetar för att hitta och åtgärda krångel i alla stadens verksamheter.

Här kan du se alla inkomna krångel.

Är det krångel?

Hör av dig till Helsingborg kontaktcenter eller använd formuläret nedan för att kontakta krångelombudsmannen. Är du företagare och har drabbats av krångel kan du istället använda formuläret här.

error
error
error
error

I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att krångelombudsmannen ska kunna kontakta dig och hantera dina synpunkter. Observera att de uppgifter som du lämnar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Personuppgiftsansvarig är Helsingborgs stad, kommunstyrelsen. Läs mer om hur Helsingborgs stad hanterar dina personuppgifter på helsingborg.se/personuppgifter

Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.

question_answer Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — En väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor.

Öppettider

  • Måndag-onsdag 08:00-17:00
  • Torsdag 08:00-18:00
  • Fredag 08:00-17:00
Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare

Starta chatt chevron_right

Mejla

Få svar inom 24 timmar kontaktcenter@helsingborg.se

Skicka mejl chevron_right

Besök

På grund av covid-19 har vår lokal på Stortorget 17 stängt för besök

Visa karta chevron_right

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00

Ring chevron_right