Felanmälan och synpunkter för ett bättre Helsingborg
Här kan du både anmäla fel och lämna synpunkter på hur vi kan göra Helsingborg bättre. Du kan också se vad som redan kommit in till oss och önska återkoppling på det.
Vi tar gärna emot synpunkter på stadens tjänster och service, vad vi gör bra och hur vi kan göra Helsingborg bättre. Du kan till exempel höra av dig till oss med sådant som rör gator, parker, skola, kultur, fritid och omsorg. Vi jobbar efter tydliga rutiner när vi tar hand om vår stad men kan inte vara överallt och behöver din hjälp för att bra ska bli bättre.
Du kan välja att vara anonym eller lämna dina kontaktuppgifter så att vi kan återkomma till dig.
Läs mer om vad som händer när du har skickat in en synpunkt eller felanmälan.
Akut felanmälan
Ring Helsingborgs kontaktcenter på 042-10 50 00 och gör en akut felanmälan om du har sett något som gått sönder eller är fel och som kan innebära akut fara för person eller egendom inom dessa områden inom staden:
- gator
- trafik
- gatubelysning
- trafiksignaler
- parker
- grönområden
Tack för att du hjälper oss – tillsammans får vi ett bättre Helsingborg.
Felanmäl och lämna synpunkter här
I kartan eller listan som du når via länken eller bilden ovan kan du också se ärenden som redan kommit in till oss. Om vi redan fått in ett ärende på det du vill anmäla kan du, genom att klicka på nålen, välja att få återkoppling på det ärendet i stället för att göra en ny anmälan.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att [det formuläret ska användas till]. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte, och kommer att raderas när [ärendet är avslutat]. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.