Felanmälan och synpunkter för ett bättre Helsingborg

Här kan du både anmäla fel och lämna synpunkter på allmänna platser i stadsmiljön som hanteras av stadsbyggnadsförvaltningen i Helsingborgs stad.

Appen Ett bättre Helsingborg

Ladda gärna ner vår app Ett bättre Helsingborg för att anmäla fel och lämna synpunkter

App Store (iOS)

Google Play (Android)

Den 5 februari 2024 lanserades en ny version av appen för Ett bättre Helsingborg. För dig som använder iOS behöver du bara göra en uppdatering. Du som använder Android behöver ladda ner appen på nytt. 

Lämna synpunkt eller felanmälan

Bild som visar karta i Ett bättre Helsingborg

Här kan du lämna ditt ärende

Du kan välja att vara anonym eller lämna dina kontaktuppgifter så att vi kan återkomma till dig.

Läs mer om vad som händer när du har skickat in en synpunkt eller felanmälan.

Akut felanmälan

Ring Helsingborgs kontaktcenter på 042-10 50 00 och gör en akut felanmälan om du har sett något som gått sönder eller är fel och som kan innebära akut fara för person eller egendom inom dessa områden inom staden:

  • gator
  • trafik
  • gatubelysning
  • trafiksignaler
  • parker
  • grönområden

Tack för att du hjälper oss – tillsammans får vi ett bättre Helsingborg.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 - 17.00

Torsdag: 08.00 - 18.00

Fredag: 08.00 - 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.