Felanmälan och synpunkter för ett bättre Helsingborg

Här kan du både anmäla fel och lämna synpunkter på hur vi kan göra Helsingborg bättre. Du kan också se vad som redan kommit in till oss och önska återkoppling på det.

Vi tar gärna emot synpunkter på stadens tjänster och service, vad vi gör bra och hur vi kan göra Helsingborg bättre. Du kan till exempel höra av dig till oss med sådant som rör gator, parker, skola, kultur, fritid och omsorg. Vi jobbar efter tydliga rutiner när vi tar hand om vår stad men kan inte vara överallt och behöver din hjälp för att bra ska bli bättre.

Du kan välja att vara anonym eller lämna dina kontaktuppgifter så att vi kan återkomma till dig.

Läs mer om vad som händer när du har skickat in en synpunkt eller felanmälan.

Vid akuta ärenden ringer du 042-10 50 00, där du kan få hjälp dygnet runt.

Tack för att du hjälper oss – tillsammans får vi ett bättre Helsingborg.

Felanmäl och lämna synpunkter här

Skärmklipp av tjänsten Ett bättre Helsingborg.

I kartan eller listan som du når via länken eller bilden ovan kan du också se ärenden som redan kommit in till oss. Om vi redan fått in ett ärende på det du vill anmäla kan du, genom att klicka på nålen, välja att få återkoppling på det ärendet i stället för att göra en ny anmälan.

question_answer Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — En väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor.

Öppettider

  • Måndag-onsdag 08:00-17:00
  • Torsdag 08:00-18:00
  • Fredag 08:00-17:00
Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare

Starta chatt chevron_right

Mejla

Få svar inom 24 timmar kontaktcenter@helsingborg.se

Skicka mejl chevron_right

Besök

På grund av covid-19 har vår lokal på Stortorget 17 stängt för besök

Visa karta chevron_right

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00

Ring chevron_right