Lämna synpunkter

Helsingborgs stad välkomnar och värdesätter synpunkter från invånare, företag och besökare. När du hör av dig med beröm, klagomål, frågor och förslag får vi information om vad vi gör bra och vad vi skulle kunna göra bättre.

Det finns flera sätt att kontakta kommunen om du undrar något, har ett förslag eller om du vill kritisera eller berömma. Du kan naturligtvis lyfta din synpunkt när du är i kontakt med berörd verksamhet. I Helsingborgs stads årsredovisning samlar vi synpunkter och svar som kommer in under året.

question_answer Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — En väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor.

Öppettider

  • Måndag-onsdag 08:00-17:00
  • Torsdag 08:00-18:00
  • Fredag 08:00-17:00
Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare

Starta chatt chevron_right

Mejla

Få svar inom 24 timmar kontaktcenter@helsingborg.se

Skicka mejl chevron_right

Besök

På grund av covid-19 har vår lokal på Stortorget 17 stängt för besök

Visa karta chevron_right

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00

Ring chevron_right