Konsumentrådgivning

Du som bor i kommunerna Helsingborg, Klippan, Perstorp eller Örkelljunga kan få gratis och oberoende konsumentrådgivning av kommunens konsumentrådgivare.

Du kan få hjälp med:

  • information och tips inför köp av varor och tjänster
  • att ta reda på dina rättigheter och skyldigheter
  • att berätta vad du bör tänka på när du framför klagomål på en vara eller tjänst
  • att ta nästa steg i en tvist
  • att medla i en tvist, men bara om båda parter är intresserade av medling
  • att förbereda din anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden (endast för konsumenter).

Vi besöker även din förening, skola, ditt företag eller liknande och berättar om oss och konsumenträtten. Vi kan även komma och prata om hållbar konsumtion. Kontakta oss om du vill boka in en kostnadsfri föreläsning.

Kontakta oss om konsumentrådgivning

Skicka en fråga eller ett meddelande till oss på konsumentrådgivningen.

Du som är företagare i Helsingborg, Klippan, Perstorp eller Örkelljunga kan också få rådgivning av oss. Gå till konsumentrådgivarnas sida för företagare.

Du kan också lämna ditt ärende till Helsingborg kontaktcenter på 042-10 50 00, så hör vi av oss så snart vi kan.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 - 17.00

Torsdag: 08.00 - 18.00

Fredag: 08.00 - 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Mejla

Få svar inom 24 timmar
kontaktcenter@helsingborg.se.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.