Konsumentrådgivning

Du som bor i kommunerna Helsingborg, Klippan, Perstorp eller Örkelljunga kan få gratis och oberoende konsumentrådgivning av kommunens konsumentrådgivare.

Du kan få hjälp med:

  • information och tips inför köp av varor och tjänster
  • att ta reda på dina rättigheter och skyldigheter
  • att berätta vad du bör tänka på när du framför klagomål på en vara eller tjänst
  • att ta nästa steg i en tvist
  • att medla i en tvist, men bara om båda parter är intresserade av medling
  • att förbereda din anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden (endast för konsumenter).

Vi besöker även din förening, skola, ditt företag eller liknande och berättar om oss och konsumenträtten. Vi kan även komma och prata om hållbar konsumtion. Kontakta oss om du vill boka in en kostnadsfri föreläsning.

Kontakta oss om konsumentrådgivning

Skicka en fråga eller ett meddelande till oss på konsumentrådgivningen. Observera att du måste vara bosatt eller verksam i någon av kommunerna Helsingborg, Klippan, Perstorp eller Örkelljunga för att ta del av servicen.

Du kan nå oss via Helsingborg kontaktcenter, telefon 042-10 50 00.

question_answer Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — En väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor.

Öppettider

  • Måndag-onsdag 08:00-17:00
  • Torsdag 08:00-18:00
  • Fredag 08:00-17:00
Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare

Starta chatt chevron_right

Mejla

Få svar inom 24 timmar kontaktcenter@helsingborg.se

Skicka mejl chevron_right

Besök

På grund av covid-19 har vår lokal på Stortorget 17 stängt för besök

Visa karta chevron_right

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00

Ring chevron_right