Konsumentrådgivning

Du som bor i kommunerna Helsingborg, Klippan eller Örkelljunga kan få gratis och oberoende konsumentrådgivning av kommunens konsumentrådgivare.

Du kan få hjälp med:

  • information och tips inför köp av varor och tjänster
  • att ta reda på dina rättigheter och skyldigheter
  • att berätta vad du bör tänka på när du framför klagomål på en vara eller tjänst
  • att ta nästa steg i en tvist
  • att medla i en tvist, men bara om båda parter är intresserade av medling
  • att förbereda din anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden (endast för konsumenter).

Vi besöker även din förening, skola, ditt företag eller liknande och berättar om oss och konsumenträtten. Vi kan även komma och prata om hållbar konsumtion. Kontakta oss om du vill boka in en kostnadsfri föreläsning.

Kontakta oss om konsumentrådgivning

Skicka en fråga eller ett meddelande till oss på konsumentrådgivningen. Observera att du måste vara bosatt eller verksam i någon av kommunerna Helsingborg, Klippan, eller Örkelljunga för att ta del av servicen.

Du kan också ringa Helsingborg kontaktcenter, telefon 042-10 50 00.