Konsumentrådgivning

Du som bor i kommunerna Helsingborg, Klippan, Perstorp och Örkelljunga kan få gratis och oberoende råd av kommunens konsumentrådgivare.

Du kan få hjälp med:

  • information och tips inför köp av varor och tjänster
  • att ta reda på dina rättigheter och skyldigheter
  • tips på vad du bör tänka på när du framför klagomål på en vara eller tjänst
  • att ta nästa steg i en tvist
  • att medla i en tvist, om båda parter är intresserade av medling
  • tips inför din anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden (endast för konsumenter).

Vi besöker även din förening, skola, ditt företag eller liknande och berättar om konsumentreglerna. Hör av dig till oss om du vill boka in en kostnadsfri föreläsning.

Kontakta oss om konsumentrådgivning

Fråga konsumentrådgivaren

Du kan också lämna ditt ärende till Helsingborg kontaktcenter på 042-10 50 00, så hör vi av oss så snart vi kan.

Du som är företagare i Helsingborg, Klippan, Perstorp eller Örkelljunga kan också få rådgivning av oss. Gå till konsumentrådgivarnas sida för företagare.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.