Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Konsumentrådgivning

Vill du få råd och information i dina konsumenträttsliga ärenden? Både konsumenter och företagare i Helsingborg, Bjuv, Klippan, Svalöv eller Örkelljunga kan få gratis och oberoende rådgivning av kommunens konsumentrådgivare.

Av Konsument Helsingborg kan du få hjälp med:

  • information och tips inför köp av varor och tjänster
  • att ta reda på dina rättigheter och skyldigheter
  • att berätta vad du bör tänka på när du framför klagomål på en vara eller tjänst
  • att ta nästa steg i en tvist
  • att medla i en tvist, men bara om båda parter är intresserade av medling
  • att förbereda din anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden (endast för konsumenter).

Vi besöker även din förening, skola eller liknande och berättar om oss och konsumenträtten.

Detta kan vi tyvärr inte hjälpa till med:

  • vara ditt ombud i en tvist
  • agera mot en näringsidkare (företagare) som missköter sig.

Kontakta oss

Skicka en fråga eller ett meddelande till oss på konsumentrådgivningen. Observera att du måste vara bosatt eller verksam i någon av kommunerna Helsingborg, Bjuv, Klippan, Svalöv eller Örkelljunga för att ta del av servicen.

Du kan också ringa Helsingborg kontaktcenter, telefon 042-10 50 00.

Translate

You can use Google Translate to translate the contents of helsingborg.se. To do that, select the language you would like to translate into in the lost below.
Please bear in mind, since the Google Translate is an automatically generated translation, we do not take any responsibility for errors in the text.

Close