Erfaren administratör till hemvård Nord 4
Drivs du av möjligheten att ha en central roll i vår verksamhet och att använda alla dina färdigheter som administratör? Välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
Hemvård Nord 4 har sina kontorslokaler i Hamilton House som ligger på Drottninggatan 136 centralt beläget vid Fria bad.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.
Arbetsuppgifter
Som administratör för omvårdnadspersonal är du van vid arbetsuppgifter som exempelvis rör ekonomi, inköp och schemaläggning. Du arbetar med flera parallella uppgifter samtidigt och du kommer att få nyttja din förmåga att skapa struktur och leverera på utsatt datum.
I tjänsten ingår även arbetsuppgifter som ansvar för posthantering, arkivering, hantera utskick samt att föra protokoll och minnesanteckningar. Du är även ett stöd för din enhetschef och presenterar olika typer av underlag för statistik och uppföljning. Du har dagligen kontakt med kollegor, HR-administratörer och andra stödfunktioner i förvaltningen och du ingår i ett nätverk av administratörer där ni tillsammans utvecklar gemensamma arbetssätt.
Kvalifikationer
Du ska minst ha en gymnasial utbildning med en administrativ inriktning och för att lyckas i rollen krävs det att du har mångårig arbetslivserfarenhet av administration och schemaplanering. Kommunikation är en betydande del av arbetet och det är således viktigt att du har förmågan att uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift. Även B-körkort är ett krav.
Du är van vid att arbeta i olika digitala system och program och har heller inte svårt för att lära dig fler.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Är du bekant med några av våra stödsystem som exempelvis affärssystemet UBW, Medvind, Winlas och Personec P är det också meriterande.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss
För att du ska trivas, utvecklas och samtidigt göra ett bra arbete tror vi att du har ett strukturerat och självständigt arbetssätt, har förmåga att prioritera och tar egna initiativ för att driva på utveckling av verksamheten.
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.
Vård- och omsorgsförvaltningen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://vardochomsorg.helsingborg.se/jobba-hos-oss/
Övrig information
Din ansökan kan betraktas som ett arbetsprov för redan där kommer vi att se dina färdigheter inom administration.
Sista ansökningsdag: 2025-03-16
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1