Tillgänglighetsredogörelse för helsingborg.se

Helsingborgs stad står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen. På den här sidan kan du läsa hur helsingborg.se uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.

Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är helt tillgängliga. Om du behöver innehåll från helsingborg.se som inte är tillgängligt för dig, kan du kontakta oss på följande sätt:

Kontakta oss om du hittar fler brister

Om du hittar något som inte fungerar eller är svårt att använda, berätta för oss. Vi försöker lösa problemet så snabbt som möjligt.

Du kan kontakta oss på följande sätt:

Du kan också använda detta formulär

I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att fånga upp brister i tillgänglighet på helsingborg.se. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte, och kommer att raderas när ärendet är avslutat. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter.

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.

Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet

Denna webbplats är delvis förenlig med nivå AA i standarden Web Content Accessibility Guidelines 2.1. Vilket innehåll som inte är tillgängligt beskrivs nedan.

Innehåll på helsingborg.se som inte är tillgängligt

Så har vi testat webbplatsen

  • Helsingborgs stad och Myndigheten för digital förvaltning har granskat webbplatsen.
  • Senaste bedömningen gjordes i mars 2024.
  • Tillgänglighetsredogörelsen uppdaterades februari 2025.

WCAG 2.1 är en global standard för webbinnehåll

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.