Administrativ assistent till Uppdragsenheten
Vill du ha ett meningsfullt och varierat arbete? Hos oss på Uppdragsenheten väntar ett engagerat team, ett viktigt uppdrag och en arbetsplats där du får växa! Välkommen med din ansökan redan idag.
Om arbetsplatsen
Uppdragsenheten är en mindre enhet med fyra handläggare som arbetar i team. Enhetens uppdrag är att verkställa beslut från vård- och omsorgsförvaltningens LSS-myndighet där handläggare arbetar med att rekrytera och matcha insatserna till kontaktperson, ledsagare, avlösare och stödfamilj efter ett beslut från LSS-handläggare.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig att bli en del i ett härligt team där vi ser till helheten och har ett gott klimat. Du får även ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.
Arbetsuppgifter
Uppdraget som administrativ assistent innebär att avlasta handläggarna i administrativa arbetsuppgifter så att arbetet på enheten kan utföras så effektivt som möjligt. Det kan exempelvis innebära arbetsuppgifter som att hantera uppföljningar av verkställda beslut, hantera enklare handläggning, lönehantering, posthantering, skriva ledsagarkort, göra akter och hantera registerutdrag.
Kvalifikationer
Du som söker ska ha en relevant utbildning, minst på gymnasienivå. Kommunikation är en betydande del av arbetet och det är därför viktigt att du har förmågan att uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift. Vidare är det viktigt att du har god datorvana.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en liknande roll, gärna inom kommunal verksamhet så som vård- och omsorg eller socialtjänsten. Är du bekant med våra system Lifecare eller Alfaecare welfare är det också meriterande. Vi ser även en stor fördel i om du har kunskap och erfarenhet av målgruppen LSS.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss
Vi söker dig som är lyhörd för både verksamheten och kollegornas behov samt har lätt för att skapa och underhålla relationer då du har mycket kontakt med exempelvis kunder, uppdragstagare och anhöriga både via telefon och mejl. Du kan arbeta självständigt, ta egna initiativ och har förmågan att prioritera i det dagliga arbetet.
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.
Vård- och omsorgsförvaltningen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://vardochomsorg.helsingborg.se/jobba-hos-oss/
Övrig information
Löpande urval sker. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Sista ansökningsdag: 2025-06-03
Anställningsform: Visstidsanställning
Omfattning: Deltid, cirka 70% eller enligt överenskommelse
Tillträdesdatum: 2025-09-01
Varaktighet: 2026-05-31
Antal tjänster: 1