Administrativ samordnare med inriktning ekonomi och HR
Om arbetsplatsen
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.
Idrottens hus ligger centralt i Helsingborg mitt i hjärtat av Olympiaområdet. Här blir du en del av enheten för verksamhetsstöd, ”Stöd och support”, med stödfunktioner inom ekonomi, HR, kommunikation och administration. Stöd och support ingår i skol- och fritidsförvaltningens verksamhetsområde Fritid Helsingborg.
Arbetsuppgifter
Vi söker en självgående och engagerad administrativ samordnare inom ekonomi och HR-administration till enheten stöd och support. Som administrativ samordnare är du en nyckelperson i den dagliga verksamheten, där du får arbeta med positiva och engagerade kollegor.
Ditt dagliga arbete innebär ett operativt ansvarsområde inom ekonomi- och HR-administration. Du arbetar med hela kedjan från leverantörsfakturor och fakturering till uppföljning/avstämning och prognosarbete. Du har även en konsultativ funktion gentemot medarbetarna inom Fritid och våra externa kunder. Inom HR ansvarar du för hantering av anställningsavtal, bevaka företrädesrätt, löner och frånvaro utifrån gällande lagar och avtal samt för schemaläggning och vikariehantering. Arbetstiden är klockan 08.00 – 17.00 måndag – fredag.
Trivs du med löpande ekonomihantering och HR-administration i allmänhet? Då kommer du att hamna rätt.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.
Kvalifikationer
Vi letar efter dig som har eftergymnasial utbildning, YH-examen inom ekonomiområdet, eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har kunskap inom ekonomi- och HR-administration samt flerårig praktisk erfarenhet, gärna inom kommunal verksamhet.
Rollen som administrativ samordnare ställer krav på god systemvana, av framför allt affärssystemet Unit4 ERP/UBW, PersonecP och WinLas. Har du kunskap om och erfarenhet av att arbeta i de systemen ser vi det som meriterande. Du behöver också vara en van användare av Excel och Word.
Som person är du strukturerad, noggrann och har lätt för att samarbeta. Vi ser gärna att du är van att arbeta självständigt och att du är lösningsorienterad.
Tjänsten förutsätter att du är serviceinriktad och att du obehindrat kan kommunicera på svenska och engelska både i tal och skrift.
Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar dig till vår enhet!
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2025-01-26
Anställningsform: Tillsvidare. Semestertjänst.
Omfattning:100%
Tillträdesdatum: Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Antal tjänster: 1