Administratör med koordinerande ansvar till SOL-teamet
Är du en strukturerad och serviceinriktad person som drivs av möjligheten att få arbeta verksamhetsnära? Då är rollen som administratör perfekt för dig! Välkommen med din ansökan.
Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.
SOL-teamet är en hemvårdsgrupp som arbetar med pedagogiskt stöd och service åt personer med fysiska och psykiska funktionsnedsättningar. Stödet ges utifrån bistånd enligt Socialtjänstlagen och insatserna utförs genom punktinsatser i den enskildes hem i syfte att ge struktur i det vardagliga livet.
Vi är idag 18 medarbetare som är fördelade i sex mindre team och utökar nu med tjänsten som administratör. Tillsammans ger vi ett pedagogiskt stöd till våra 110 kunder som bor spridda över hela staden.
Under hösten är vi inne i en spännande tid och utforskar hur vi i större utsträckning kan använda oss av digitala tjänster i servicen till våra kunder.
Arbetsuppgifter
Som administratör hos oss bidrar du med kvalité i verksamheten som möjliggör högre fokus på kärnuppdraget.
Du är van vid arbetsuppgifter som exempelvis rör ekonomi, inköp, schemaläggning och bemanning. I ditt arbete ställs dessutom höga krav på service då du dagligen har kontakt med både interna och externa samarbetspartners, kollegor och medarbetare samt våra kunder.
Du arbetar med flera parallella uppgifter samtidigt och du kommer att få nyttja din förmåga att skapa struktur och leverera på utsatt datum.
Du arbetar i ett tätt samarbete med enhetschef och ni jobbar tillsammans för att driva på utveckling som skapar värde för kunden och våra medarbetare.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är ekonomiskt medveten, har verksamhetskunskap och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på ett tydligt och professionellt sätt. Dina förmågor inom logistik, pedagogik och problemlösning ska märkas i det operativa arbetet och vi vill att du är bekväm med att fördela arbetsuppgifter.
Dina kunskaper är viktiga för oss då uppdraget kräver att du har förmågan att ge stöd vid frågor som rör tekniska lösningar, mobila verktyg och olika stödsystem.
För att gå vidare i processen behöver du
- ha en administrativ utbildning, minst på gymnasial nivå
- ha erfarenhet av arbete som administratör, koordinator eller liknande uppdrag
- ha B-körkort för manuellt växlad bil
- kunna cykla och vara villig att cykla i arbetet.
Det är meriterande om du har erfarenhet inom serviceyrken och våra systemstöd som till exempel Medvind, LifeCare Planering och LifeCare Utförare.
Vi behöver dig som lägger stor vikt vid att skapa och bibehålla goda relationer och är en god kollega. Därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden.
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2024-12-01
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1