Administratör till Elinebo vårdboende
Drivs du av möjligheten att få arbeta verksamhetsnära och att i din breda roll som administratör få möjlighet att använda alla dina färdigheter? Då är du välkommen med din ansökan redan idag!
Om arbetsplatsen
Elinebo vårdboende ligger på Elinebergs sluttningar med vacker utsikt över sundet och stora fina grönområden. Vårdboendet ligger nära Elinebergs köpcenter och ett stenkast från Ramlösaparken och Ramlösa station. Vi har 64 moderna lägenheter fördelade på tre våningsplan.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.
Arbetsuppgifter
Som administratör hos oss ingår arbetsuppgifter som rör ekonomi, inköp samt kund- och personalrelaterade frågor. Du ansvarar för schemaläggning och andra administrativa uppgifter som uppstår i det dagliga arbetet. Du fungerar också ofta som första kontakt för boende, anhöriga, besökare och personal.
Arbetet innebär att du arbetar i flera olika digitala system och hanterar parallella arbetsuppgifter, vilket ställer krav på din förmåga att skapa struktur och leverera på utsatt datum. Vidare är du ett stöd för enhetscheferna genom att exempelvis vara behjälplig med att presentera olika underlag, statistik eller annan information för att möjliggöra uppföljning och beslut.
Du har dagligen kontakt med kollegor, HR-administratörer och andra stödfunktioner i förvaltningen och du ingår i ett nätverk av administratörer där ni tillsammans utvecklar gemensamma arbetssätt.
Kvalifikationer
Du som söker ska ha en administrativ utbildning och för att lyckas i rollen krävs det att du har arbetslivserfarenhet av administration och schemaplanering.
Kommunikation är en betydande del av arbetet och det är därför viktigt att du har förmågan att uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift. Vidare är det viktigt att du är van vid att arbeta i olika digitala system och program. B-körkort är ett krav.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg och är bekant med några av våra stödsystem som exempelvis Affärssystem UBW, Medvind, Procapita, Winlas och Personec P.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss
Du behöver ha ett strukturerat och självständigt arbetssätt och det är viktigt att du kan prioritera och ta egna initiativ. Det dagliga arbetet är föränderligt och utmaningar uppstår som ställer höga krav på flexibilitet och lösningsfokus. Vidare behöver du ha ett professionellt bemötande och ett serviceinriktat förhållningssätt.
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.
Vård- och omsorgsförvaltningen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://vardochomsorg.helsingborg.se/jobba-hos-oss/
Övrig information
Din ansökan kan betraktas som ett arbetsprov för redan där kommer vi att se dina färdigheter inom administration. Genom att presentera dig själv i text på ett tydligt, strukturerat och proffsigt sätt har du möjlighet att gå vidare i processen eftersom du visat att du har flera av de färdigheter som är viktiga i tjänsten.
Sista ansökningsdag: 2025-09-17
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: 2025-11-1
Antal tjänster: 1