Avtalscontroller till Inköpsenheten
Gillar du att arbeta med strategiska frågor? Är du analytisk och gillar förbättrings- och utvecklingsarbete? Då är du kanske vår nästa avtalscontroller där fokus handlar om affärsmässighet och den goda affären!
Om arbetsplatsen
Helsingborgs stad som arbetsgivare har cirka 10 000 medarbetare och 470 chefer. Vi köper entreprenader, varor och tjänster för 3,5 miljarder kronor per år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlings- och avtalsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla stadens mål. Som avtalscontroller i Helsingborgs stad drivs du av den goda affären där verksamheterna får kvalitet till rätt pris samtidigt som affären bidrar till en social och ekologisk hållbar utveckling. Du jobbar i team med stadens inköpsanalytiker.
Vi på Inköpsenheten är 18 individer som uppskattar varandras olikheter, arbetar tillsammans för gemensam utveckling, är ansvarstagande, stöttar varandra, gillar att utmanas i vårt arbete och har nära till skratt. Vi är en av fyra enheter som tillhör avdelningen för ekonomi och styrning. Vi har precis flyttat till ett nytt modernt kontor som ligger mitt i stan med cirka fem minuters promenad från Helsingborg C.
Arbetsuppgifter
- Systematiskt följa upp de avtal som är tecknade med våra leverantörer, både från skrivbordet och i fält.
- Föreslå och genomföra åtgärder.
- Genomföra spendanalyser och priskontroller.
- Medverka under upphandlingsfasen och vid implementering av avtal.
- Samarbeta med upphandlare och hållbarhetstrateger på enheten.
- Ingå i stadens arbete kring välfärdsbrottslighet.
- Ansvara för utveckling av arbetet med avtalsuppföljning.
- Omvärldsbevaka och delta i olika nätverk.
Kvalifikationer
- Utbildning på högskolenivå, YH-utbildning inom Inköp och upphandling alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Erfarenhet av utformning, tolkning och uppföljning av avtal.
- Erfarenhet av spendanalyser och spendsystem (vi använder Xpendio).
- Förståelse för upphandlingsprocessen.
- Analytisk förmåga och förmåga att snabbt identifiera väsentligheter.
- Vana att hantera stora exceldokument.
- God kommunikationsförmåga och förmåga att skapa relationer.
- Lösningsorienterad och ser möjligheter i komplexa situationer.
- Intresserad av din omvärld och föreslår ständiga förbättringar inom ditt ansvarsområde.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av kategoristyrning.
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden.
Övrig information
Urval sker löpande så vänta inte med att skicka inte med att skicka in din ansökan.
Sista ansökningsdag: 24 november 2024
Anställningsform: Tillsvidareanställning.
Omfattning: 100 %
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse.
Antal tjänster: 1