Bemanningssamordnare

Serviceminded, lösningsfokuserad, strukturerad och effektiv. Är det så du skulle beskriva dig själv? Då tror vi att du skulle passa perfekt i rollen som bemanningssamordnare! Tillsammans med dina kollegor har du en viktig roll i att matcha rätt vikarie för våra verksamheters behov. Vi ser fram emot din ansökan!

Om arbetsplatsen

Vår enhet schema och bemanning är en del av HR-avdelningen och du kommer ingår i teamet vikarieförsörjning som består av bemanningssamordnare, rekryterare, administratörer och tre bemanningschefer – tillsammans ansvarar vi för hela processen från ansökan till att vikarie är på plats.

Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Du kommer ingå i ett team med kollegor som har stor erfarenhet av bemanning och rekrytering, där ni gemensamt kommer arbeta mot uppsatta mål. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.

Arbetsuppgifter

Som bemanningssamordnare är din huvudsakliga arbetsuppgift att dagligen tillsätta vikarier för att täcka verksamhetens behov inom LSS och äldreomsorgen. Du arbetar för att matcha våra timanställdas tillgänglighet mot enheternas behov och kompetenskrav. Du kommer ha daglig kontakt med både beställare och vikarier. I ditt arbete ingår även att vara ett stöd för våra vikarier i olika frågor, till exempel rörande rutiner och system.

Du arbetar i ett nära samarbete med dina kollegor. Tillsammans har ni en viktig roll i att arbeta med förbättringsarbete genom att följa upp, utvärdera och utveckla egna processer och arbetssätt samt jobba för att vård- och omsorgsförvaltningen ska uppfattas som en attraktiv arbetsgivare.

Kvalifikationer

Du som söker ska ha en relevant gymnasial utbildning, gärna med en administrativ eller logistisk inriktning, och ha erfarenhet av att arbeta med bemanning. 

För att lyckas i rollen behöver du ha hög digital mognad och vara van vid att arbeta i olika digitala system och program. Datorn och telefonen är ditt främsta verktyg i arbetet, varför det är viktigt att du kan kommunicera tydligt både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom HR-områden som gör att du har kunskap om de lagar och avtal som styr arbetet kring bemanning, exempelvis arbetsrätt och arbetstidslagen. Även arbete inom vård- och omsorg, administrativt arbete eller erfarenhet inom serviceyrken är meriterande.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss
Vi söker dig som trivs med att arbeta i högt tempo där det pågår flera parallella arbetsuppgifter, samtidigt som du har förmågan att arbeta på ett lugnt och metodiskt sätt och bibehålla ett professionellt bemötande.

För att lyckas i teamet krävs det att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta med dina kollegor och de vi jobbar för. Det är viktigt att ditt arbete utförs med eget driv, uthållighet och effektivitet. Du har ett öga för detaljer och har förmågan att planera och strukturera ditt arbete. 

Att jobba i Helsingborgs stad

Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.

Vård- och omsorgsförvaltningen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.

Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://vardochomsorg.helsingborg.se/jobba-hos-oss/ 

Övrig information

Löpande urval sker. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan publiceringstiden gått ut. 

Arbetstider: Vi har verksamheten igång 365 dagar om året, vilket innebär att du arbetar både vardagar och helger. Arbetstiden är förlagd från klockan 06:15 och vissa dagar från 06:30. 

Sista ansökningsdag: 2025-08-17

Anställningsform: En tillsvidareanställning där 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas samt en tidsbegränsad anställning, vikariat

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse, för vikariatet 2025-09-01 eller snarast möjligt

Varaktighet: Vikariatet, 2026-03-31

Antal tjänster: 2

Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Information

Sista ansökningsdag

2025-08-17 (19 dagar)

Omfattning

Heltid

Publicerad

2025-07-29

Omfattning

Heltid

Publicerad

2025-07-29

Ort

Helsingborg, Skåne län

Förvaltning

Vård- och omsorgsförvaltningen

Referens

6475

Kontakt

Ansök

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.