Bemanningssamordnare
Serviceminded, lösningsfokuserad, strukturerad och effektiv. Är det så du skulle beskriva dig själv? Då tror vi att du skulle passa perfekt i rollen som bemanningssamordnare! Tillsammans med dina kollegor har du en viktig roll i att matcha rätt vikarie för våra verksamheters behov. Vi ser fram emot din ansökan!
Om arbetsplatsen
Vår enhet schema och bemanning är en del av HR-avdelningen och du kommer ingår i teamet vikarieförsörjning som består av bemanningssamordnare, rekryterare, administratörer och tre bemanningschefer – tillsammans ansvarar vi för hela processen från ansökan till att vikarie är på plats.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Du kommer ingå i ett team med kollegor som har stor erfarenhet av bemanning och rekrytering, där ni gemensamt kommer arbeta mot uppsatta mål. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.
Arbetsuppgifter
Som bemanningssamordnare är din huvudsakliga arbetsuppgift att dagligen tillsätta vikarier för att täcka verksamhetens behov inom LSS och äldreomsorgen. Du arbetar för att matcha våra timanställdas tillgänglighet mot enheternas behov och kompetenskrav. Du kommer ha daglig kontakt med både beställare och vikarier. I ditt arbete ingår även att vara ett stöd för våra vikarier i olika frågor, till exempel rörande rutiner och system.
Du arbetar i ett nära samarbete med dina kollegor. Tillsammans har ni en viktig roll i att arbeta med förbättringsarbete genom att följa upp, utvärdera och utveckla egna processer och arbetssätt samt jobba för att vård- och omsorgsförvaltningen ska uppfattas som en attraktiv arbetsgivare.
Kvalifikationer
Du som söker ska ha en relevant gymnasial utbildning, gärna med en administrativ eller logistisk inriktning, och ha erfarenhet av att arbeta med bemanning.
För att lyckas i rollen behöver du ha hög digital mognad och vara van vid att arbeta i olika digitala system och program. Datorn och telefonen är ditt främsta verktyg i arbetet, varför det är viktigt att du kan kommunicera tydligt både i tal och skrift.
Det är meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom HR-områden som gör att du har kunskap om de lagar och avtal som styr arbetet kring bemanning, exempelvis arbetsrätt och arbetstidslagen. Även arbete inom vård- och omsorg, administrativt arbete eller erfarenhet inom serviceyrken är meriterande.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss
Vi söker dig som trivs med att arbeta i högt tempo där det pågår flera parallella arbetsuppgifter, samtidigt som du har förmågan att arbeta på ett lugnt och metodiskt sätt och bibehålla ett professionellt bemötande.
För att lyckas i teamet krävs det att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta med dina kollegor och de vi jobbar för. Det är viktigt att ditt arbete utförs med eget driv, uthållighet och effektivitet. Du har ett öga för detaljer och har förmågan att planera och strukturera ditt arbete.
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.
Vård- och omsorgsförvaltningen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://vardochomsorg.helsingborg.se/jobba-hos-oss/
Övrig information
Löpande urval sker. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan publiceringstiden gått ut.
Arbetstider: Vi har verksamheten igång 365 dagar om året, vilket innebär att du arbetar både vardagar och helger. Arbetstiden är förlagd från klockan 06:15 och vissa dagar från 06:30.
Sista ansökningsdag: 2025-08-17
Anställningsform: En tillsvidareanställning där 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas samt en tidsbegränsad anställning, vikariat
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse, för vikariatet 2025-09-01 eller snarast möjligt
Varaktighet: Vikariatet, 2026-03-31
Antal tjänster: 2