HR-administratör till vård- och omsorgsförvaltningen
Nu söker vi en HR-administratör som är strukturerad nog att hålla koll på våra system, dokument och rutiner och nyfiken nog att vilja utveckla dem. Du blir navet i vår administrativa HR-vardag och vi vågar påstå att din roll gör hela HR-avdelningen lite bättre, varje dag.
Om arbetsplatsen
Vård- och omsorgsförvaltningens HR-avdelning är en stor, spännande avdelning som stöttar 120 chefer i deras vardag. Vi är på en förändringsresa och bygger framtidens arbetssätt. Som HR-administratör rapporterar du till HR-chef och får du en nyckelposition i ett gäng som gillar utveckling, samarbete och att vågar tänka nytt.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.
Arbetsuppgifter
- Hålla ordning på dokument, diarium och GDPR (och ibland på oss som hanterar dokumenten). Du rör dig sömlöst mellan moln och arkivskåp och är vår interna expert på personuppgiftshantering.
- Koordinera samverkan. Du sköter allt det viktiga runt vårt samverkansarbete som skapar förutsättningarna för den goda dialogen: kallelser, protokoll, bokningar, signeringar och sekreterarskapet i den förvaltningsövergripande samverkansgruppen.
- Vara lite av en HR-detektiv. Du hanterar utlämningsärenden med både systemförståelse och sekretesskänsla. Du vet var du ska leta, vad du får lämna ut – och till vem.
- Driva förändring och tydlighet. Du hjälper oss att bli tydligare i vem som gör vad i gränslandet mellan HR-avdelningen lokalt, stadsövergripande, HR Service Center, digitaliseringsavdelningen och den administrativa avdelningen. Du gillar kartläggning, förtydligande och att säga “det här kan vi göra smartare”.
- Hålla koll på och hantera interna funktioner. Fakturor, beställningar, lokalfrågor, mötesbokningar, intern kontroll och blommor till den nyfödda. Det du inte känner till har förmodligen inte skett.
Kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom administration, HR, lön eller systemvetenskap. Du har sannolikt haft en liknande roll innan, gärna inom Familjen Helsingborg. Du är trygg i systemlandskap där Personec P, Anställningsguiden och Winlas är centrala och har som mål att digitisera varenda blankett du stöter på. Du har väldigt goda kunskaper i det svenska språket – både i tal och skrift.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss
Du gillar att vara den som har koll, administrerar, samordnar och koordinerar – och som faktiskt tycker att ordning är frihet. Noggrannhet och servicekänsla är dina främsta kännetecken och du hittar vägar framåt, som ingen visste fanns. Vi vill ha med dig som gillar att se till att saker blir gjorda, blir rätt och utvecklas till det bättre.
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.
Vård- och omsorgsförvaltningen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://vardochomsorg.helsingborg.se/jobba-hos-oss/
Övrig information
För att vara rädda om varandras tid och förväntningar önskar vi att du anger löneanspråk och tillträdesdatum i din ansökan.
Sista ansökningsdag: 2025 07 15