HR-koordinator

Serviceminded, systemvan, strukturerad och effektiv - är det så du skulle beskriva dig själv? Då är det dig vi söker till rollen som HR-koordinator. Vi ser fram emot din ansökan!

Om arbetsplatsen

Enheten Schema och Bemanning är en del av HR-avdelningen, och du kommer ingå i ett team som arbetar med vikarieförsörjning till våra verksamheter inom äldreomsorg och funktionsstöd. Teamet består av engagerande kollegor med olika roller och kompetenser som tillsammans ansvarar för hela processen - från ansökan till att rätt vikarie är på plats.

Vad vi erbjuder
För oss är det viktigt att vi inleder vårt samarbete på ett bra sätt och därför lägger vi stor vikt vid en god introduktion. Du arbetar i ett nära samarbete med din bemanningschef och kollegorna som ingår i teamet.

Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 250 kronor per arbetad månad. 

Arbetsuppgifter

Inför sommaren anställer vi ungefär 700 tim- och sommarvikarier och ditt uppdrag är att säkerställa att samtliga bokas och deltar på vår digitala introduktion och de utbildningar som krävs för att vikarien ska kunna arbeta i våra verksamheter. Bevakningen av genomförd introduktion och utbildningar görs i en digital läroplattform. Du kommer även att lägga in arbetstid för vikariernas utförda introduktion och utbildningar i vårt schemaverktyg.

Vidare är du en viktig kontakt för våra nyanställda vikarier och vägleder dem i frågor gällande system och utbildningar för att på bästa möjliga sätt förbereda dem för arbetet.

Kvalifikationer

Du som söker ska ha en relevant eftergymnasial utbildning med inriktning HR, administration eller lön.

För att lyckas i rollen behöver du ha hög digital mognad och vara van vid att arbeta i olika digitala system och program samt ha lätt för att lära dig fler. Datorn och telefonen är ditt främsta verktyg i arbetet, därför är det viktigt att du kan kommunicera tydligt både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har goda kunskaper i Medvind, Excel, HBG Learns och Microsoft Teams. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en liknande roll.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss

Vi behöver dig som trivs med att arbeta i ett högt tempo, samtidigt som du kan behålla ett lugnt och metodiskt arbetssätt. Du är driven, uthållig och effektiv samt har god förmåga att på egen hand planera och strukturera ditt arbete.

Du kommer att ha förmånen att möta många olika typer av människor, vilket ställer höga krav på din kommunikativa förmåga och ditt professionella bemötande. Det är viktigt att du är tydlig i din kommunikation samt har lätt för att anpassa din kommunikation till mottagaren.

Att jobba i Helsingborgs stad

Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.

Vård- och omsorgsförvaltningen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.

Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://vardochomsorg.helsingborg.se/jobba-hos-oss/ 

Övrig information

Månadslönen för tjänsten är omkring 30 000 kronor beroende på erfarenhet. Vi tillämpar individuell lönesättning och erbjuden månadslön baseras på bland annat utbildning, erfarenhet och kompetens. 

Sista ansökningsdag: 2025-11-02

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum och varaktighet: Från och med 2026-01-07, till och med 2026-06-30
För oss är det viktigt att du finns tillgänglig hela den aktuella perioden.

Antal tjänster: 1

Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Information

Sista ansökningsdag

2025-11-02 (20 dagar)

Omfattning

Heltid

Publicerad

2025-10-13

Omfattning

Heltid

Publicerad

2025-10-13

Ort

Helsingborg, Skåne län

Förvaltning

Vård- och omsorgsförvaltningen

Referens

6653

Kontakt

Matilda Meuller

Bemanningschef

042-10 24 28 Matilda.Meuller2@helsingborg.se
Ansök

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.