LSS-handläggare
Nu har vi möjlighet att utöka med ytterligare en LSS-handläggare. Är du redo för ett meningsfullt arbete som LSS-handläggare? Varmt välkommen att söka till oss om du också tycker att det är viktigt att göra skillnad.
Om arbetsplatsen
Vi på myndigheten sitter i underbara Maria Park. Du kommer att ingå i LSS-enheten tillsammans med ett gäng kompetenta LSS-handläggare som arbetar inom myndighetsutövningen LSS.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.
Arbetsuppgifter
Grunden i arbetet handlar om att göra skillnad för dem som har behov av stöd. Skillnad gör man som LSS-handläggare genom ett engagerat och professionellt arbete varje dag. Vi handlägger ansökningar utifrån Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Inom den övriga myndigheten handläggs ansökningar utifrån Socialtjänstlagen (SoL) och bostadsanpassningsbidrag.
Som LSS-handläggare får du möjlighet att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt LSS. Det är viktiga beslut som påverkar individer och deras anhöriga. I arbetet ingår det att samarbeta med kunniga kollegor men även att samarbeta med den enskilde och deras familj. Du har också många kontakter med andra professioner både internt och externt.
Arbetet är i grunden självständigt men du ingår också i team och du har stor möjlighet att påverka och bidra till det pågående utvecklingsarbetet i vår verksamhet.
Uppdraget innehåller både roliga och stimulerande arbetsuppgifter med personliga möten med sökanden och deras anhöriga. Du får trevliga kollegor, kompetensutveckling och regelbunden handledning av en jurist. Arbetet är mångfacetterat och det är bra om du klarar av ett högt tempo.
Kvalifikationer
Vi söker en engagerad och driven person med socionomexamen eller motsvarande utbildning för att stärka vårt team. Du behöver ha körkort.
Vi värdesätter ett intresse för juridiska frågor och vi vill gärna att du har en viss juridisk grundkompetens. Har du erfarenhet av myndighetsutövning eller implementering av rättighetslagstiftningar? Då är det meriterande.
Du behöver kunna arbeta effektivt och känna dig trygg med datorbaserad dokumentation, gärna i Lifecare, och ha viss erfarenhet av att skriva utredningar.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss
Vi söker dig som är strukturerad, initiativrik, stresstålig och kommunikativ. Du har en god samarbetsförmåga och kan hantera arbetssituationer med både integritet och omdöme, samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt.
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.
Vård- och omsorgsförvaltningen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://vardochomsorg.helsingborg.se/jobba-hos-oss/
Övrig information
Månadslönen för tjänsterna är omkring 33 500 – 38 000. Vi tillämpar individuell lönesättning och erbjuden månadslön baseras på bland annat utbildning, erfarenhet och kompetens.
Sista ansökningsdag: 2025 05 27