Registrator/handläggare till skol- och fritidsförvaltningen
Nu söker vi dig som vill ha en utvecklande och serviceinriktad tjänst som registrator/handläggare (vikariat) hos oss på skol- och fritidsförvaltningens kansli i Helsingborg.
Om arbetsplatsen
Tjänsten är placerad på förvaltningskontoret på Maria park.
Skol- och fritidsförvaltningens kansli är en del av avdelningen för administration och juridik och i kansliet arbetar vi med frågor som dokumenthantering, nämndadministration, juridik, tillsyn av fristående förskolor, inköp med mera. Blir du registrator/handläggare hos oss kan du se fram emot en arbetsplats med trevliga och kompetenta kollegor!
Arbetsuppgifter
I rollen som registrator/handläggare kommer du ha en central funktion på skol- och fritidsförvaltningen i vilken du har mycket kontakter såväl inom förvaltningen som med andra organisationer och allmänheten. I tjänsten ingår bland annat att:
- ansvara för inkommande post och e-post, diarium, registrering av handlingar samt visst arkivarbete
- stötta kollegor i dokument- och informationshantering samt handläggning av ärenden
- ansvara för utlämnande av allmänna handlingar samt medverkan vid sekretessprövningar
- bidra i utveckling av rutiner, processer och digitala verktyg kopplade till bland annat ärende- och dokumenthantering
Utöver rollen som registrator kan tjänsten också komma att innebära arbetsuppgifter som är kopplade till kansliets övriga ansvarsområden så som tillsyn av fristående förskolor och nämndadministration.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.
Kvalifikationer
Du har en relevant akademisk eller eftergymnasial utbildning, alternativt har du arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För att trivas i tjänsten behöver du ha en mycket god administrativ förmåga och självständigt lösa olika arbetsuppgifter, ibland under tidspress. Du är en van och säker användare av digitala verktyg och lär dig snabbt nya system. Helsingborgs stad använder sig av ärendehanteringssystemet Ciceron DoÄ, men arbetet sker i flertalet digitala system.
Vi tror också att du har en förmåga att se såväl detaljer som hela bilden och arbetar strukturerat, metodiskt och kommer med egna initiativ. Du är bra på att föra strukturerade anteckningar, har en god språklig och kommunikativ förmåga och kan kommunicera obehindrat på svenska i såväl tal som skrift. Du är prestigelös, lyhörd och delar med dig av kunskap och trivs med att samspela samt skapa yrkesmässiga relationer.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan snarast möjligt!
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden.
Övrig information
Intervjuer kommer att ske den 27 november och den 2 december.
Sista ansökningsdag: 2024-11-24
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Omfattning: 100%
Tillträdesdatum: Omgående
Varaktighet: 12 månader
Antal tjänster: 1