Undersköterska till kvällen
Att arbeta i hemvården innebär att varje dag ha möjlighet att förändra liv. Vi söker dig som vill vara en del av vårt team där vi tillsammans arbetar för att skapa värde och livskvalitet för våra medborgare. Vill du vara med och göra skillnad på riktigt?
Om arbetsplatsen
Kontoret för Nord 3 ligger på Dalhemsvägen 71 och vi ger vård och omsorg i hemmet till kunder som bor i Ödåkra, Kattarp, Allerum och Mariastaden samt på Dalhem och Berga.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Vi tillämpar önskad sysselsättningsgrad, vilket innebär att du bestämmer hur många procent du vill arbeta.
Arbetsuppgifter
Med ett hälsofrämjande synsätt ger du omsorg i form av att ge personligt stöd utifrån individuella behov och förutsättningar i kundernas hem. Som undersköterska arbetar du främst på egen hand och ger omsorg i form av personlig omvårdnad, stöd vid måltider, social samvaro med mera.
Du utför också insatser som delegerats av sjuksköterska, fysioterapeut eller arbetsterapeut, såsom träningsinsatser, medicinöverlämning och såromläggning. Du arbetar i team med de olika professionerna.
I ditt arbete använder du olika digitala hjälpmedel och din arbetstelefon är ett viktigt arbetsredskap. Förutom att svara på larm och telefonsamtal använder du den även för att hitta bland annat arbetskort och rutiner.
Vi arbetar med fast omsorgskontakt och i arbetsuppgifterna ingår även dokumentation.
Kvalifikationer
För att gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du vara utbildad undersköterska, ha grundläggande datorkunskaper och dokumentationsvana. Du ska vara villig att ta de delegeringar som är nödvändiga för att utföra ditt arbete, vara bekväm med att arbeta med olika digitala verktyg samt ha goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. För att gå vidare i denna tjänst krävs även att du har B-körkort samt är villig att köra i arbetet.
Det är meriterande om du har en vidareutbildning inom demens, palliativ vård, psykisk ohälsa eller missbruk.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss
Att arbeta i hemvården ställer höga krav på dig. Du behöver ha förmågan att själv kunna planera din arbetsdag, prioritera och samarbeta med dina kollegor. Du behöver även kunna arbeta självständigt och känna dig trygg i din yrkesroll så att du kan fatta beslut när oförutsedda händelser inträffar. Som person ser vi gärna att du är driven och vill vara med och utveckla verksamheten.
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.
Vård- och omsorgsförvaltningen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://vardochomsorg.helsingborg.se/jobba-hos-oss/
Övrig information
Arbetstider: Inom hemvården i Helsingborgs stad arbetar du på ett schema där arbetstiden är förlagd antingen på dag- eller kvällstid. Nu söker vi två medarbetare där schemat för närvarande gäller kvällstid med arbetstid 15:00-23:15, men det kan komma att förändras om verksamhetens behov ändras.
Sista ansökningsdag: 2025-05-06
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid eller enligt önskad sysselsättningsgrad
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Antal tjänster: 2