Verksamhetskoordinator på socialförvaltningen i Helsingborg stad

Det är i Helsingborg det händer. Vi befinner oss i en spännande förflyttning mot framtidens socialtjänst. Vi har höga ambitioner. Men för att lyckas behöver vi dig med koll på läget. Letar du efter nya utmaningar och vill vara med och bygga en trygg och stabil socialtjänst? Tveka inte, skicka in din ansökan redan idag.

Om arbetsplatsen

I staden ansvarar socialförvaltningen för individ- och familjeomsorg. Vårt uppdrag är att möjliggöra för invånare att bli självständiga i livet så att de kan ta en aktiv del i samhället.

Vi har precis genomfört en spännande organisationsförändring med fokus på att skapa en mer tillgänglig socialtjänst utifrån tre huvudområden: Myndighet, Insats och service samt Boende.

Du kommer att arbeta på Bredgatan som ligger nära Helsingborg C och har goda parkeringsmöjligheter. 

Vad vi erbjuder 

Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Arbetet utförs under kontorstid. Det finns möjlighet till flexibelt och platsoberoende arbete och du har stora möjligheter att påverka din arbetsvardag. Vi berättar mer när vi ses!

Arbetsuppgifter

Som verksamhetskoordinator är du det kvalificerade stödet till två av våra verksamhetschefer. Du behöver kunna arbeta proaktivt och självständigt för att prioritera, organisera och samordna olika aktiviteter och processer för att underlätta styrning och ledning i verksamheterna. Du har ett brett och viktigt uppdrag som handlar om att vara med och utveckla verksamheten genom att sammanställa, analysera och presentera underlag samt driva projekt och processer. 

Som en av cheferna uttryckte det: "Jag behöver en person som har förmågan att springa framför mig, baklänges, fånga bollar jag kastar och strukturera dem." Läs "erfarenhet att identifiera och lösa administrativa och organisatoriska problem på ett effektivt och självständigt sätt."

Du kommer vara en av tre koordinatorer som samarbetar med övriga stödfunktioner, exempelvis ekonomi och HR för att ge enhetligt stöd till verksamhetscheferna. 

Kvalifikationer

Utöver att kunna förflytta dig baklänges vill vi att du har minst tre års erfarenhet av att koordinera och administrera verksamhet inom offentlig förvaltning. Du är kommunikativ, kan skapa och upprätthålla strukturer för dokumenthantering, arkivering och informationshantering och är van vid att arbeta i team eller projekt för att uppnå gemensamma mål och lösa komplexa problem.

Även om du främst stödjer två verksamhetschefer måste du ha ett objektivt och analytiskt förhållningssätt där du ser utmaningar ur ett helhetsperspektiv på såväl förvaltnings- som stadsnivå.

Vi ser gärna att du har en högre utbildning inom exempelvis nationalekonomi eller statsvetenskap.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

Att jobba i Helsingborgs stad

Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.

Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden.

Övrig information

Intervjuer kommer hållas under förmiddagen den 2025-01-08 och under eftermiddagen den 2025-01-20

Sista ansökningsdag: 2025-01-05

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Information

Sista ansökningsdag

2025-01-05 (15 dagar)

Omfattning

Heltid

Publicerad

2024-12-12

Ort

Helsingborg, Skåne län

Förvaltning

Socialförvaltningen

Referens

5752

Kontakt

Ulrika Skeppstedt

Verksamhetschef

042106061 ulrika.skeppstedt@helsingborg.se

Daniel Ryderdal

SSR (facklig organisation)

daniel.ryderdal@helsingborg.se

Facklig företrädare: Kommunal

010-442 79 51 helsingborg.skane@kommunal.se

Vision (Facklig organisation)

0730-64 69 10 exp@vision-helsingborg.se
Ansök

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.