Verksamhetskoordinator på socialförvaltningen i Helsingborg stad
Det är i Helsingborg det händer. Vi befinner oss i en spännande förflyttning mot framtidens socialtjänst. Vi har höga ambitioner. Men för att lyckas behöver vi dig med koll på läget. Letar du efter nya utmaningar och vill vara med och bygga en trygg och stabil socialtjänst? Tveka inte, skicka in din ansökan redan idag.
Om arbetsplatsen
I staden ansvarar socialförvaltningen för individ- och familjeomsorg. Vårt uppdrag är att möjliggöra för invånare att bli självständiga i livet så att de kan ta en aktiv del i samhället.
Vi har precis genomfört en spännande organisationsförändring med fokus på att skapa en mer tillgänglig socialtjänst utifrån tre huvudområden: Myndighet, Insats och service samt Boende.
Du kommer att arbeta på Bredgatan som ligger nära Helsingborg C och har goda parkeringsmöjligheter.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Arbetet utförs under kontorstid. Det finns möjlighet till flexibelt och platsoberoende arbete och du har stora möjligheter att påverka din arbetsvardag. Vi berättar mer när vi ses!
Arbetsuppgifter
Som verksamhetskoordinator är du det kvalificerade stödet till två av våra verksamhetschefer. Du behöver kunna arbeta proaktivt och självständigt för att prioritera, organisera och samordna olika aktiviteter och processer för att underlätta styrning och ledning i verksamheterna. Du har ett brett och viktigt uppdrag som handlar om att vara med och utveckla verksamheten genom att sammanställa, analysera och presentera underlag samt driva projekt och processer.
Som en av cheferna uttryckte det: "Jag behöver en person som har förmågan att springa framför mig, baklänges, fånga bollar jag kastar och strukturera dem." Läs "erfarenhet att identifiera och lösa administrativa och organisatoriska problem på ett effektivt och självständigt sätt."
Du kommer vara en av tre koordinatorer som samarbetar med övriga stödfunktioner, exempelvis ekonomi och HR för att ge enhetligt stöd till verksamhetscheferna.
Kvalifikationer
Utöver att kunna förflytta dig baklänges vill vi att du har minst tre års erfarenhet av att koordinera och administrera verksamhet inom offentlig förvaltning. Du är kommunikativ, kan skapa och upprätthålla strukturer för dokumenthantering, arkivering och informationshantering och är van vid att arbeta i team eller projekt för att uppnå gemensamma mål och lösa komplexa problem.
Även om du främst stödjer två verksamhetschefer måste du ha ett objektivt och analytiskt förhållningssätt där du ser utmaningar ur ett helhetsperspektiv på såväl förvaltnings- som stadsnivå.
Vi ser gärna att du har en högre utbildning inom exempelvis nationalekonomi eller statsvetenskap.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden.
Övrig information
Intervjuer kommer hållas under förmiddagen den 2025-01-08 och under eftermiddagen den 2025-01-20
Sista ansökningsdag: 2025-01-05
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1