Vikarierande fastighetsassistent
Är du en stjärna på att hålla koll på detaljer och har ett intresse för fastighetsbranschen? Då skulle du kunna vara fastighetsförvaltningen i Helsingborgs stads vikarierande fastighetsassistent. Vi söker nu en medarbetare som vill vara med och driva utvecklingen av serviceanmälan framåt.
Om arbetsplatsen
Fastighetsförvaltningen, med runt 70 medarbetare, ansvarar för förvaltning och utveckling av stadens ägda och bebyggda fastigheter och bostadsrätter. Vi driver byggnadsprojekt och stöttar övriga förvaltningar i lokalförsörjningsprocessen. Med bred kompetens inom förvaltning, projektledning, lokalförsörjning, teknik, säkerhet och miljö skapar vi hållbara och effektiva lokallösningar. Fastighetsförvaltningen har även en bostadsavdelning vars uppdrag är att försörja stadens bostadssociala insatser med bostäder. Dess medarbetare har hand om drygt 700 bostäder runt om i staden. Våra fastigheter i övrigt omfattar skolor, idrottsanläggningar och vårdboenden, men också kulturbyggnader som Rådhuset, Kärnan och Sofiero. De flesta hyresgäster är interna inom Helsingborgs stad, men vi har även externa hyresgäster, främst privata skolor och förskolor.
Arbetsuppgifter
Som anställd i vår serviceanmälan kommer du att vara en del av ett tvåmans team som hanterar felanmälningar via telefon, mail och fastighetssystemet Vitec. Vi tar emot cirka 10 000 anmälningar om året från våra hyresgäster, vilket emellanåt innebär ett högt tempo. Du beställer reparationer från våra entreprenörer och ser till att alla fakturor stämmer överens med de avtal staden har. Du kommer att ha många kontaktytor, vilket gör att din kommunikativa förmåga och serviceinriktade attityd kommer vara till stor nytta! Ingen dag är den andra lik, och ibland sker saker som innebär att dagens agenda behöver planeras om. Du ombesörjer tillsammans med närmsta kollega att den administration som hör serviceanmälan till hanteras, vilket innebär att du till exempel kan komma att medverkar i möten rörande våra avtal, du arbeta för att entreprenörerna avrapportera sitt arbete i fastighetssystemet och du förväntas bidra aktivt, med en positiv inställning, till vår verksamhetsutveckling.
Vi letar efter dig som kan börja i april och arbeta fram till sista augusti 2026.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
- har erfarenhet av tidigare kundtjänstarbete, gärna från fastighetsbranschen.
- intresse och en vilja av att lära dig digitala system, och eventuellt också utveckla dem.
- kan uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift.
Vi ser positivt på om du har en utbildning inom fastighetsföretagande eller vad vi bedömer som likvärdigt.
Som person vill vi att du:
- är självgående och ansvarstagande men också en fantastisk lagspelare.
- är noggrann, strukturerad samtidigt som du klarar hålla många bollar i luften.
- har en serviceinriktad attityd och är en riktigt bra kommunikatör.
Vi erbjuder dig ett intressant och ansvarsfullt arbete i ett positivt arbetsklimat med engagerade och kunniga kollegor.
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/
Övrig information
Vänta inte med att skicka in din ansökan, vi kommer intervjua löpande under tiden tjänsten ligger ute.
Sista ansökningsdag: 2025-03-20
Anställningsform: Vikariat
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: april 2025
Varaktighet: 2026-08-31
Antal tjänster: 1