Tillgänglighetsredogörelse för helsingborg.se
Helsingborgs stad står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen. På den här sidan kan du läsa hur helsingborg.se uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är helt tillgängliga. Om du behöver innehåll från helsingborg.se som inte är tillgängligt för dig, kan du kontakta oss på följande sätt:
- Skicka e-post till kontaktcenter@helsingborg.se. Svarstiden är normalt en vecka.
- Ring 042-10 50 00.
- På Teletals webbplats får du hjälp att ringa.
Kontakta oss om du hittar fler brister
Om du hittar något som inte fungerar eller är svårt att använda, berätta för oss. Vi försöker lösa problemet så snabbt som möjligt.
Du kan kontakta oss på följande sätt:
- Skicka e-post till kontaktcenter@helsingborg.se. Svarstiden är normalt en vecka.
- Ring 042-10 50 00.
- På Teletals webbplats får du hjälp att ringa.
Du kan också använda detta formulär
Tillsyn
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.
Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet
Denna webbplats är delvis förenlig med nivå AA i standarden Web Content Accessibility Guidelines 2.1. Vilket innehåll som inte är tillgängligt beskrivs nedan.
Så har vi testat webbplatsen
- Helsingborgs stad och Myndigheten för digital förvaltning har granskat webbplatsen.
- Senaste bedömningen gjordes i mars 2024.
- Tillgänglighetsredogörelsen uppdaterades februari 2025.