Kunnig på sociala medier? Vi behöver dig som volontär!

Om uppdraget

Vi i Röda Korset, Helsingborgs kommunikationsgrupp arbetar ständigt med att informera om våra verksamheter, söka nya volontärer och marknadsföra vår fina Secondhandbutik. Våra sociala kanaler spelar en mycket viktig roll för att vi ska lyckas med vårt uppdrag.
Nu söker vi dig som kan hjälpa oss med en övergripande strategi för hur vi på bästa sätt kan nå ut med våra sociala medier. Vi ser också gärna att du fortlöpande kan åta dig att jobba med innehåll, publiceringar av innehåll och marknadsföring i kanalerna. Till ditt stöd har du övriga volontärer i kommunikationsgruppen, liksom styrelsen och anställda.

Är det här du?
Du har erfarenhet av att jobba strategiskt och/eller operativt med sociala medier, i
första hand Facebook, Instagram och Youtube.
Du har möjlighet att initialt avsätta tid för att sätta dig in i våra kanaler; hur de fungerar,
hur de samverkar, vilka mål och syften de har och utifrån det sätta ihop en
övergripande strategi.
Är du duktig på sökmotorotimering är det ett plus.

Inom Svenska Röda Korset ser vi mångfald som en stor tillgång i arbetet. Människor med olika bakgrund, etnicitet, könsidentitet, ålder och funktionsvariation breddar vår kompetens och förmåga att utföra vårt uppdrag.

Vi har sju grundprinciper:
Humanitet – Opartiskhet – Neutralitet – Självständighet – Frivillighet – Enhet – Universalitet

Krav

Du delar Svenska Röda Korsets människosyn och humanitära värderingar.

Förmåner

Du ingår i ett socialt sammanhang med människor du kanske aldrig annars mött.
Du är försäkrad till, under och från ett uppdrag

Var och när?

Vi träffas en gång per månad, på Örnsköldsviksgatan 15, i Helsingborg. Eget arbete sköts däremellan

Anmälan

Välkommen med din intresseanmälan, du anmäler dig via kontaktuppgifterna nedan.

Om uppdragsgivaren

Svenska Röda Korset Röda Korset är världens främsta katastroforganisation och vi finns på plats före, under och efter en katastrof. Oavsett om det är en naturkatastrof, konflikt eller annan kris. Vi ska förhindra och lindra mänskligt lidande var och när det förekommer, skydda liv och hälsa och säkerställa respekt för varje människas värde, särskilt under tider av väpnad konflikt och andra nödsituationer.

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.