Administrativ koordinator

Administrativ koordinator med fokus på informationssäkerhet, styrning och nämndsamordning.

Är du en person som trivs med att skapa struktur, driva förbättringar och säkerställa att styrning och informationshantering fungerar effektivt? Vill du vara med och utveckla vårt arbete med nämnden och samtidigt stärka vår förmåga att hantera informationssäkerhet och dataskydd? Då kan du vara den vi söker!

Vi söker en administrativ koordinator som har ett öga för både detaljer och helhet, och som vill bidra till att förbättra våra arbetssätt genom mindre projektuppdrag, samordning och utveckling av interna processer.

Om arbetsplatsen

Fastighetsförvaltningen, med cirka 70 medarbetare, ansvarar för stadens ägda fastigheter och bostadsrätter. Vi driver byggprojekt och stöttar övriga förvaltningar i lokalförsörjningsfrågor. Våra fastigheter omfattar allt från skolor och vårdboenden till kulturbyggnader som Rådhuset, Kärnan och Sofiero.

Administrationsavdelningen är en av fyra avdelningar och ansvarar för ekonomi, kontorsservice, inköp, IT-stöd och verksamhetsutveckling. Avdelningen består av nio engagerade medarbetare som nu söker en ny kollega.

Arbetsuppgifter

I rollen som administrativ koordinator är du en nyckelperson inom flera viktiga områden för förvaltningens utveckling.

Du kommer bland annat att:

  • Samordna och kvalitetssäkra nämndens arbete, inklusive planering och uppföljning av ärenden
  • Leda och utveckla förvaltningens arbete med informationssäkerhet och dataskydd (GDPR)
  • Samverka med IT-samordnare och systemförvaltare för att säkerställa korrekt hantering av information
  • Bidra till utveckling av styrningsfrågor, såsom interna riktlinjer, processer och rutiner
  • Initiera och driva mindre projektuppdrag inom administration, digitalisering eller verksamhetsutveckling
  • Delta i stadsgemensamma nätverk för informationssäkerhet, GDPR och nämndadministration

Du har många kontaktytor och arbetar nära både kollegor och andra funktioner inom staden. Rollen passar dig som är strukturerad, lösningsorienterad och har förmåga att driva arbete framåt – både självständigt och tillsammans med andra.

Vad vi erbjuder

Hos oss får du ett stimulerande och varierat arbete i en positiv arbetsmiljö med engagerade kollegor och en coachande ledare. Vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling och uppmuntrar initiativ och nytänkande. Tillsammans arbetar vi för att göra Helsingborg till en bra plats att bo och verka i. Här tror vi på lärande genom samarbete och gemenskap.

Vi sitter i ett modernt, aktivitetsbaserat kontor och erbjuder förmåner inom bland annat friskvård, pension och försäkring.

Kvalifikationer

  • Akademisk examen inom offentlig förvaltning, samhällsvetenskap, informationssäkerhet eller annan relevant utbildning
  • God förståelse för kommunal organisation, styrning och beslutsprocesser
  • God kunskap om dataskyddsförordningen (GDPR) och arbete med informationssäkerhet
  • Erfarenhet av att driva utvecklingsarbete eller projekt i offentlig verksamhet
  • Erfarenhet av samverkan med IT-funktioner kring system och informationshantering
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
  • God IT-vana och erfarenhet av digitala verktyg och systemstöd

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är strukturerad, lösningsfokuserad och har förmåga att driva arbete framåt. Du är självgående, tar initiativ och har lätt för att samarbeta med andra.

Att jobba i Helsingborgs stad

Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.

Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/

Övrig information

Sista ansökningsdag: 2025-10-12 

Anställningsform: Tillsvidare anställning

Omfattning: 100% heltid

Tillträdesdatum: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. I ansökan ska CV och övriga för tjänsten relevanta handlingar bifogas, exempelvis utbildningsbevis eller legitimation. Du kommer även få besvara urvalsfrågor. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Information

Sista ansökningsdag

2025-10-12 (16 dagar)

Omfattning

Heltid

Publicerad

2025-09-26

Omfattning

Heltid

Publicerad

2025-09-26

Ort

Helsingborg, Skåne län

Förvaltning

Fastighetsförvaltningen

Referens

6621

Ansök

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.