Fastighetsförvaltningen flyttar till ny lokal 31 mars
Hyr du bostad eller lokal av Helsingborgs stad och har något ärende till fastighetsförvaltningen? Då behöver du veta att vi byter lokal 31 mars och att vi har begränsade öppettider om du vill besöka oss inför flytten.

Så påverkas du
Fastighetsförvaltningen flyttar från Drottninggatan 7 till Järnvägsgatan 14 den 31 mars. Inför flytten är det begränsade besökstider från den 17–21 mars. Från den 24–28 mars är kontoret helt stängt.
Du kan kontakta receptionen som vanligt på 042-10 79 20 eller göra en serviceanmälan på telefon 042-10 40 50, via mejl ff-fel@helsingborg.se eller via webben.
Dina vanliga kontaktpersoner når du som vanligt via telefon eller mejl.
Begränsad nyckelutlämning
Under vecka 12, 17–21 mars, kan vi endast lämna ut nycklar till hyresgäster och entreprenörer klockan 08.00–10.00. Vecka 13, 24–28 mars, har kontoret stängt och ingen möjlighet att lämna ut nycklar.
Om fastighetsförvaltningen
Fastighetsförvaltningen arbetar med drift, underhåll och förvaltning av byggnader och anläggningar samt med stadens bostadssociala arbete. De flesta lokaler hyrs ut för kommunal verksamhet som till exempel skolor, förskolor, vårdboenden, kultur och idrott.