Nu kan du få e-faktura från Skol- och fritidsförvaltningen

Nu kan du få dina fakturor från skol- och fritidsförvaltningen som e-faktura via din internetbank. Det innebär att du istället för ett brev på posten får en elektronisk faktura direkt till din internetbank.

E-fakturan kommer att innehålla samma uppgifter och se ut precis som pappersfakturan ser ut idag. E-faktura är dessutom bra för vår miljö.

Hur gör jag för att få e-faktura?

För att du ska få e-faktura behöver du anmäla det genom något av följande alternativ:

Alternativ 1: När du betalar din månadsfaktura via plusgiro 495 71 04 -5 får du en fråga av din internetbank om du vill anmäla dig till e-faktura. Följ därefter instruktionerna.

Alternativ 2: Gå in på din internetbank direkt och anmäl via deras anmälningsfunktion för e-faktura.

Vad gäller om fakturan inte är ställd till mig?

Det går bra att anmäla sig som e-fakturamottagare även om fakturan inte är ställd till dig, till exempel om fakturan är ställd till din partner. Följ bara instruktionerna när du gör din anmälan till internetbanken.

Vad gör jag om jag inte vill ha e-faktura?

Om du inte anmäler dig till e-faktura kommer du att få dina fakturor skickat till dig via post, precis som tidigare.

question_answer Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — En väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor.

Öppettider

  • Måndag-onsdag 08:00-17:00
  • Torsdag 08:00-18:00
  • Fredag 08:00-17:00
Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare

Starta chatt chevron_right

Mejla

Få svar inom 24 timmar kontaktcenter@helsingborg.se

Skicka mejl chevron_right

Besök

På grund av covid-19 har vår lokal på Stortorget 17 stängt för besök

Visa karta chevron_right

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00

Ring chevron_right