Få e-faktura från skol- och fritidsförvaltningen

Du kan få dina fakturor från skol- och fritidsförvaltningen som e-faktura via din internetbank. Det innebär att du istället för ett brev på posten får en elektronisk faktura direkt till din internetbank.

E-fakturan kommer att innehålla samma uppgifter och se ut precis som pappersfakturan ser ut idag. E-faktura är dessutom bra för vår miljö.

Hur gör jag för att få e-faktura?

För att du ska få e-faktura behöver du anmäla det genom något av följande alternativ:

Alternativ 1: När du betalar din månadsfaktura via plusgiro 495 71 04 -5 får du en fråga av din internetbank om du vill anmäla dig till e-faktura. Följ därefter instruktionerna.

Alternativ 2: Gå in på din internetbank direkt och anmäl via deras anmälningsfunktion för e-faktura. Sök på Helsingborgs stad.

Vad gäller om fakturan inte är ställd till mig?

Det går bra att anmäla sig som e-fakturamottagare även om fakturan inte är ställd till dig, till exempel om fakturan är ställd till din partner. Följ bara instruktionerna när du gör din anmälan till internetbanken.

Vad gör jag om jag inte vill ha e-faktura?

Om du inte anmäler dig till e-faktura kommer du att få dina fakturor skickat till dig via post, precis som tidigare.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.