Få e-faktura från skol- och fritidsförvaltningen
Du kan få dina fakturor från skol- och fritidsförvaltningen som e-faktura via din internetbank. Det innebär att du istället för ett brev på posten får en elektronisk faktura direkt till din internetbank.
E-fakturan kommer att innehålla samma uppgifter och se ut precis som pappersfakturan ser ut idag. E-faktura är dessutom bra för vår miljö.
Hur gör jag för att få e-faktura?
För att du ska få e-faktura behöver du anmäla det genom något av följande alternativ:
Alternativ 1: När du betalar din månadsfaktura via plusgiro 495 71 04 -5 får du en fråga av din internetbank om du vill anmäla dig till e-faktura. Följ därefter instruktionerna.
Alternativ 2: Gå in på din internetbank direkt och anmäl via deras anmälningsfunktion för e-faktura. Sök på Helsingborgs stad.
Vad gäller om fakturan inte är ställd till mig?
Det går bra att anmäla sig som e-fakturamottagare även om fakturan inte är ställd till dig, till exempel om fakturan är ställd till din partner. Följ bara instruktionerna när du gör din anmälan till internetbanken.
Vad gör jag om jag inte vill ha e-faktura?
Om du inte anmäler dig till e-faktura kommer du att få dina fakturor skickat till dig via post, precis som tidigare.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att [det formuläret ska användas till]. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte, och kommer att raderas när [ärendet är avslutat]. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.