Hur prioriterar ni och varför åtgärdar ni inte alla ärenden ni får in?

Helsingborgs stad sköter drift och underhåll på gator och allmänna platser och vi arbetar efter en förbestämd prioriteringsordning och ett ärendehanteringssystem där vi får in synpunkter via Helsingborgs kontaktcenter eller appen ”Ett bättre Helsingborg”. Akuta ärenden där det finns risk att någon kan skada sig har den högsta prioriteten.

Vi har en årlig budget för drift och underhåll av hela kommunen. Därför måste vi ibland göra prioriteringar kring vilka ärenden som åtgärdas.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.