Jag har fått ett mejl om att mitt ärende är åtgärdat, men det är det inte. Varför blir det så?
Att ditt ärende avslutas utan att det åtgärdats på det sätt du tänkt dig kan bero på flera saker. Oftast handlar det om att din önskan om en specifik åtgärd inte stämmer överens med det avtal vi har med vår entreprenör om hur platsen ska skötas. Det kan också bero på att ett ärende lagts in med en kartposition som inte stämmer. I de fall entreprenören inte kan hitta det anmälda felet avslutas ibland ärendet utan åtgärd. Ofta går dock ärendet då tillbaka till stadsbyggnadsförvaltningens områdesförvaltare för vidare utredning. Om det är ett litet fel väljer ibland områdesförvaltaren att inte lägga tid på att utreda ett sådant ärende. Du som kund får då återkomma om du upplever att felet fortfarande kvarstår.
I vårt ärendehanteringssystem är det svårt att ge en mer nyanserad återkoppling än den du får idag. Vi arbetar på att utveckla systemet, så att du framöver ska kunna få ett mer specifikt svar när ditt ärende avslutas.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att [det formuläret ska användas till]. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte, och kommer att raderas när [ärendet är avslutat]. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.