Jag har fått ett mejl om att mitt ärende är åtgärdat, men det är det inte. Varför blir det så?

Att ditt ärende avslutas utan att det åtgärdats på det sätt du tänkt dig kan bero på flera saker. Oftast handlar det om att din önskan om en specifik åtgärd inte stämmer överens med det avtal vi har med vår entreprenör om hur platsen ska skötas. Det kan också bero på att ett ärende lagts in med en kartposition som inte stämmer. I de fall entreprenören inte kan hitta det anmälda felet avslutas ibland ärendet utan åtgärd. Ofta går dock ärendet då tillbaka till stadsbyggnadsförvaltningens områdesförvaltare för vidare utredning. Om det är ett litet fel väljer ibland områdesförvaltaren att inte lägga tid på att utreda ett sådant ärende. Du som kund får då återkomma om du upplever att felet fortfarande kvarstår.

I vårt ärendehanteringssystem är det svårt att ge en mer nyanserad återkoppling än den du får idag. Vi arbetar på att utveckla systemet, så att du framöver ska kunna få ett mer specifikt svar när ditt ärende avslutas.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.