Varför kan ni inte ringa upp mig när ni avslutat mitt ärende?

Varje år får stadsbyggnadsförvaltningen in ungefär 60 000 ärenden, som bland annat rör skötseln av våra gemensamma ytor, till exempel gator, parker och badplatser. Att återkoppla varje enskilt ärende med ett personligt svar, via telefon eller mejl, tar helt enkelt för mycket av den tid vi istället behöver lägga på att hålla staden hel och ren. Därför får du istället ett automatgenererat svar när ditt ärende är avslutat. Vi är ändå tacksamma för att du lämnar telefonnummer och e-postadress när du anmäler ditt ärende eftersom vi ibland kan behöva kontakta dig för att få reda på mer om vad som behöver göras.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.