Varför ska jag anmäla fel som behöver åtgärdas när ni ändå inte gör något åt dem?
Varje år hanterar stadsbyggnadsförvaltningen ungefär 60 000 tusen ärenden, och vi vågar påstå att de allra flesta hanteras som de ska. Ofta är det fel som åtgärdas, men det händer också att vi får synpunkter på sådant vi av olika anledningar inte gör något med.
Våra entreprenörer är förstås ansvariga för att allmänna platser sköts enligt de avtal som finns. Men vare sig de eller vi som ansvarar för de olika områdena kan ha koll överallt. Vi är därför mer än tacksamma för att du liksom många andra av stadens invånare hjälper oss i det arbetet.
Använd gärna appen Ett bättre Helsingborg. Där kan du se om ett ärende redan kommit in och när. Det är till extra stor hjälp för oss om ett ärende inte anmäls flera gånger, eftersom varje ärende tar tid att handlägga.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att [det formuläret ska användas till]. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte, och kommer att raderas när [ärendet är avslutat]. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.