Varför ska jag anmäla fel som behöver åtgärdas när ni ändå inte gör något åt dem?

Varje år hanterar stadsbyggnadsförvaltningen ungefär 60 000 tusen ärenden, och vi vågar påstå att de allra flesta hanteras som de ska. Ofta är det fel som åtgärdas, men det händer också att vi får synpunkter på sådant vi av olika anledningar inte gör något med.

Våra entreprenörer är förstås ansvariga för att allmänna platser sköts enligt de avtal som finns. Men vare sig de eller vi som ansvarar för de olika områdena kan ha koll överallt. Vi är därför mer än tacksamma för att du liksom många andra av stadens invånare hjälper oss i det arbetet.

Använd gärna appen Ett bättre Helsingborg. Där kan du se om ett ärende redan kommit in och när. Det är till extra stor hjälp för oss om ett ärende inte anmäls flera gånger, eftersom varje ärende tar tid att handlägga.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.