Vi vill ha dina minnen från Ångfärjestationen

Nu är stadens gamla ångfärjestation flyttad. Det är en byggnad som väcker känslor och bär på många minnen och historier. Kulturmagasinet var på plats och dokumenterade och nu vill vi även samla era berättelser och minnen.

Är du en av dem som har arbetat i byggnaden? Vilka är dina turaminnen? Har du rockat loss på The Tivoli? Alla berättelser är viktiga. Vi tar även gärna emot personliga fotografier och föremål.

Skicka din berättelse till:
kulturmagasinet@helsingborg.se eller: Kulturmagasinet, Gisela Trapps väg 1, 254 37 Helsingborg.

Vi behandlar dina personuppgifter

För att kunna ta emot din information behöver vi registrera de personuppgifter du lämnar till oss i denna tjänst. Dina personuppgifter behandlas för att vi ska kunna ta emot den information du lämnar till oss.  Personuppgiftsansvarig är Kulturnämnden, Helsingborgs stad.

Dina kontaktuppgifter sparas hos oss enligt arkivlagens regler.
Kulturnämnden, Helsingborgs stad behandlar dina personuppgifter med stöd av ditt samtycke. Du har när som helst rätt att återkalla ditt samtycke till behandlingen. Ett återkallande påverkar inte lagligheten av den behandling som skett innan samtycket återkallades.
Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här