Tillgänglighetsredovisning för skolans webbsida
Här berättar vi vilka brister det finns i tillgänglighet för Helsingborgs stads webbplats helsingborg.se och våra digitala tjänster samt hur vi planerar att åtgärda dem. Här får du också information om hur du kontaktar oss om du hittar fler brister.
Vi vill att våra webbplatser och digitala tjänster ska kunna uppfattas, hanteras och förstås av alla, oavsett till exempel funktionsnedsättningar och oberoende av vilka hjälpmedel du använder. Vi ska åtminstone uppnå grundläggande tillgänglighet genom att följa WCAG 2.1 på nivå AA.
Webbplatsen helsingborg.se är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Läs mer på myndigheten för digital förvaltnings webbplats.
Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?
Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är helt tillgängliga. Om du behöver innehåll från helsingborg.se som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivningen nedan (se rubriken Oskäligt betungande anpassning), kan du kontakta oss på följande sätt:
- Skicka e-post till kontaktcenter@helsingborg.se. Svarstiden är normalt en vecka.
- Ring 042-10 50 00.
- På Teletals webbplats får du hjälp att ringa.
Testningsmetod
Vi har gjort en självskattning (intern testning) av helsingborg.se Senaste bedömningen gjordes den 24 oktober 2019.
Kontakta oss om du hittar fler brister
Kontakta oss om du hittar fler brister som hindrar dig från att ta del av vår digitala service eller om du upplever att vi inte uppfyller lagen. Det är viktig information som vi använder i vårt tillgänglighetsarbete.
Du kan kontakta oss på följande sätt:
- Skicka e-post till kontaktcenter@helsingborg.se. Svarstiden är normalt en vecka.
- Ring 042-10 50 00.
- På Teletals webbplats får du hjälp att ringa.
Svarstiden är normalt en vecka.
Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet
Här hittar du tillgänglighetsredogörelser för helsingborg.se och digitala tjänster som har lanserats efter 23 september 2018. Allt eftersom kommer vi fylla på med redogörelser för äldre digitala tjänster.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att [det formuläret ska användas till]. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte, och kommer att raderas när [ärendet är avslutat]. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.