Behöver du hjälp eller råd?

Behöver du hjälp och stöd i livet men inte vet vart du ska vända dig för att komma rätt? Då kan råd- och stödkoordinatorerna Therese och Katarina hjälpa dig.

Om du inte vet i vilken ände du ska börja kan vi tillsammans se över, sortera och prioritera i din situation och hitta kontakter där du kan få rätt stöd. Vi vet platser där hjälpen inte journalförs och är kostnadsfri.

Vi har sekretess, för ingen journal och kontakten med oss är frivillig. Tjänsten riktar sig till invånare i Helsingborgs stad. Vi finns tillgängliga dagtid måndag till fredag.

Arbetar du på skola eller förskola?

Arbetar du på skola eller förskola och är i kontakt med ett barn eller en familj som behöver stöd? Vi erbjuder förutsättningslösa möten på skolan tillsammans med er och familjen. Vill familjen ha vår hjälp kan vi tillsammans göra en sortering i de stödbehov som finns och vägleda familjen rätt.

Vi deltar gärna i föräldramöte för att informera om socialtjänstens arbete och vilket föräldrastöd som finns i staden.

Om du ska göra en orosanmälan hänvisas du till socialtjänstens mottagning, telefon 042-10 64 56.

Ni kan hitta oss på:

• Gröna rummet på Stadsbiblioteket (Bollbrogatan 1), varje måndag klockan 13:00-15:00. Drop in. (Uppehåll 1 april).
  • Biblioteket Idé A (Blåkullagatan 4C), varje tisdag klockan 13:00–15:00. Drop in. (Uppehåll 30 april).