Engagera dig som volontär i Helsingborg

Engagemang Helsingborg förmedlar volontäruppdrag inom stadens förvaltningar och de kommunala bolagen. Vi kan även hjälpa dig att hitta en förening som passar dina intressen.

I Helsingborg är många personer aktiva som volontärer i olika frivilliga insatser, både inom kommunens verksamheter och inom föreningar och organisationer. Engagemang Helsingborg gör det enkelt för dig att engagera dig ideellt i Helsingborg. Vi hjälper till att rikta engagemanget till de organisationer eller uppdrag som har mest behov. Du hittar alla lediga uppdrag längre ner på sidan.

Volontärarbete kommer alltid att behövas och din insats betyder mycket för dem du träffar. Att engagera sig ideellt ger också väldigt mycket tillbaka.

Som volontär i Helsingborg gör du en insats för andra människor utan att få betalt för det. Du får istället nya upplevelser och erfarenheter samtidigt som du möter människor du kanske inte hade träffat annars.

Söker din förening, organisation eller verksamhet volontärer?

Om din förening, organisation eller verksamhet är intresserad av att få hjälp av en engagerad helsingborgare, ta chansen att registrera ditt volontäruppdrag här.

Registrera ett volontäruppdrag