Mottagning för unga – Maria Skåne Nordväst

Maria Skåne Nordväst erbjuder rådgivning och behandling för dig som inte fyllt 25 och har problem med alkohol eller andra droger.

Hos Maria Skåne Nordväst kan du få ett samlat stöd av familjebehandlare, kurator och psykiatrisjuksköterska.

Du som är anhörig eller närstående till en ung person med substansbruk av alkohol eller andra droger kan också få råd och stöd.

Maria Skåne Nordväst hittar du på Bruksgatan 29 i Helsingborg.

Följande kommuner är anslutna till Maria Skåne nordväst: Helsingborg, Ängelholm, Klippan, Bjuv, Örkelljunga, Höganäs, Svalöv och Åstorp. Maria Skåne Nordvästs erbjudande vänder sig främst till invånare i dessa kommuner.

Ring till vår mottagningstelefon: 042-406 30 80 eller kom på vår drop in-tid:
Måndag 16:00-19:00. Du kan också lämna meddelande, så blir du kontaktad.

Läs mer om oss på Regions Skånes webbplats. Du hittar oss också på 1177.se.

Har du barn som använder alkohol eller andra droger på ett problematiskt sätt? Kom till vår föräldragrupp.

Är du förälder till en ung person (upp till 25 år) med missbruksproblem? Då är du välkommen till vår föräldragrupp. Här får du dela tankar och erfarenheter med andra i samma situation – oavsett hur din ungdom har det just nu. Vi träffas vid åtta tillfällen på kvällstid, fika ingår.

Plats: Maria Skåne Nordväst, Bruksgatan 29 i Helsingborg.

Har du frågor eller vill anmäla dig?
Angelina Lazarova 042-10 44 86
Mottagningstelefon 042-406 30 80