Socialtjänst

Ibland kan det vara svårt i livet.

Du kan till exempel bli arbetslös,

och då kan det vara svårt att få pengarna att räcka till.

Om det händer kan du få hjälp

av arbetsmarknadsförvaltningen.

Ring 042-10 78 75.

Ibland kan bli problem i familjen.

De vuxna kanske inte kommer överens.

Det kan hända sådant som gör

att föräldrarna inte kan ta hand om sina barn på ett bra sätt.

Både unga människor och vuxna

kan få problem med alkohol eller andra droger.

Går det riktigt illa kanske någon börjar begå brott.

Om du råkar ut för något sådant

eller något annat svårt

kan du be kommunen om hjälp.

Personalen på kommunens socialförvaltning

kan hjälpa dig att komma tillrätta med svårigheter

som drabbar dig eller din familj.

Behöver du prata med någon

som kan ge dig stöd och hjälp

kan du ringa till kommunens kontaktcenter

Telefonnumret är 042- 10 50 00.