Informationspunkter vid kris
Vänd dig till en av våra informationspunkter vid kris för att få aktuell information av oss när våra digitala kanaler inte är tillgängliga, exempelvis vid ett längre strömavbrott. Helsingborgs tio bibliotek och Helsingborg kontaktcenter är våra informationspunkter vid kris.
Vid en kris eller allvarlig samhällsstörning är det viktigt att du har tillgång till korrekt och relevant information för att förstå vad som händer och vad du ska göra.
Under normala förhållanden använder Helsingborgs stad digitala kommunikationskanaler, som kommunens webbplats och sociala medier, för att nå ut med information. Vi använder oss under de flesta kriser fortsatt av dessa kanaler.
Under en kris då normala kommunikationsvägar inte går att använda eller räcker till öppnar Helsingborgs stad informationspunkter dit du kan vända sig för att få korrekt och aktuell krisinformation. Det är följande platser:
- Elinebergs bibliotek
- Helsingborg kontaktcenter
- Helsingborgs stadsbibliotek
- Idé A Drottninghög
- Laröds bibliotek
- Påarps bibliotek
- Ringstorps bibliotek
- Rosengårdens bibliotek
- Rydebäcks bibliotek
- Råå bibliotek
- Ödåkra bibliotek