Informationspunkter vid kris

Vänd dig till en av våra informationspunkter vid kris för att få aktuell information av oss när våra digitala kanaler inte är tillgängliga, exempelvis vid ett längre strömavbrott. Helsingborgs tio bibliotek och Helsingborg kontaktcenter är våra informationspunkter vid kris.

Vid en kris eller allvarlig samhällsstörning är det viktigt att du har tillgång till korrekt och relevant information för att förstå vad som händer och vad du ska göra.

Under normala förhållanden använder Helsingborgs stad digitala kommunikationskanaler, som kommunens webbplats och sociala medier, för att nå ut med information. Vi använder oss under de flesta kriser fortsatt av dessa kanaler.

Under en kris då normala kommunikationsvägar inte går att använda eller räcker till öppnar Helsingborgs stad informationspunkter dit du kan vända sig för att få korrekt och aktuell krisinformation. Det är följande platser:

  • Elinebergs bibliotek
  • Helsingborg kontaktcenter
  • Helsingborgs stadsbibliotek
  • Idé A Drottninghög
  • Laröds bibliotek
  • Påarps bibliotek
  • Ringstorps bibliotek
  • Rosengårdens bibliotek
  • Rydebäcks bibliotek
  • Råå bibliotek
  • Ödåkra bibliotek

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.